TtleeMedlem sedan mars 2001290 inlägg Frågan#1 Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={Microsoft dBase Driver (*.dbf)};DBQ=g:\home\trams\html\webdata.dbf"
Detta funkar inte, följande felmeddelande uppenbaras på min skärm.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC dBase Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x408 Thread 0x358 DBC 0x4da175c Xbase'.
/dbase.asp, line 4
Om jag däremot gör en DSN koppling
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "dBase-Hook"
Då får jag inga fel.. Är det någon som har en fungerande Connect String för dBase III skulle jag vara brutalt tacksam!
/t
EEclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Det kan inte vara så att du har lkite för få paranteser?
Testa en OLEDB koppling. Vem vet, det kanske funkar!
[b]Alt. 1[/b]
Conn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("\Databas\webadmin.mdb"))
[b]Alt. 2[/b]
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("\Databas\webadmin.mdb")
TtleeMedlem sedan mars 2001290 inlägg nope.. funkar inte..
det är en dBase III databas och inte en MS Access så det fungerade inte, varken med Access connect stringen eler OLEDB..
mer förslag ?
/t
EEclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Nej jag förstår att det inte är Access vi pratar om. Jag menade att du får byta ut lite tecken så det passar i ditt sammanhang.
Vad är dBase III för något? Det verkar inte som om det är många som använder den. Inte av posterna på forumet att dömma i alla fall!
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggAntagligen är det IUSR_<servernamn> som inte har rättigheter till den katalogen som databasen ligger i eller till själva databasen.
------------------
Fråga: Hur kan man fördröja att mjölk blir gammal?
Svar: Låt det vara kvar i kon.
un.eyebew
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag behöver en connection till dBase 4! Nån som vet det då?
------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.
LLarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Hittade detta. Det verkar som man inte anger filnamnet i DBQ-argumentet
oConn.Open "Driver={Microsoft dBASE Driver (*.dbf)};" & _
"DriverID=277;" & _
"Dbq=c:\somepath;"
'Note: Specify the filename in the SQL
' statement. For example:
oRs.Open "Select * From user.dbf", oConn, , ,adCmdText
http://www.able-consulting.com/ADO_Conn.htm#ODBCDriverForDBASE
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum