webForumDet fria alternativet

Frågor som redan besvarats

ASP

3 svar · 232 visningar · startad av Nickemannen

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg
Frågan#1

Jag tycker att minst 80% av de frågor som ställs nu redan har besvarats här på forumet.

Alltså om man har någon fråga testa att söka först eftersom det oftast redan har frågats någonting om det.

Finns det ingen som har ett arkiv med en massa svar på vad det kan vara för fel vid olika felmeddelanden det skulle nog underlätta en del för de flesta

MVH Nicke

------------------
"Brott kanske inte lönar sig, men det är kul"

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Helt rätt har du i att dom flesta frågorna ställts förut.

Arkivet du pratar om är sökfunktionen uppe till höger, skulle man lägga upp ett eget arkiv skulle det bara skapa en massa extrajobb när resultatet redan finns.

Jag tycker att sökfunktionen är helt utmärkt, möjligen skulle kunna utökas med extrafunktioner för att underlätta sökandet, men det är på G i nästa version av wF. T.ex sökningar med jokertecken och AND, OR och NOT.

Men det tål att upprepas:

Sök innan ni frågar!

Mvh, Vide

------------------
Fråga: Hur kan man fördröja att mjölk blir gammal?
Svar: Låt det vara kvar i kon.
un.eyebew

Medlem sedan juni 200167 inlägg

Men å andra sidan så är det här ett forum där tanken är att man ska få svar på sina frågor.

Är själv ganska ny vad gäller ASP och programering över huvud taget, och det är inte alltid jättelätt att hitta det man söker via sökfunktionen. Man får ofta väldigt många träffar och bara några få handlar om just det man är ute efter. Dessutom kan det vara små saker i koden som är fel som en van programerare ser direkt medans jag kan sitta och prova ganska länge utan att lösa problemet.

Låt folk fråga, alla är nybörjare i början...

------------------
Det finns alltid ett bättre sätt...

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jo självklart skall man fråga. Det är inte alltid man vet vad som är fel och är det helt OK att fråga. Vet man dock ungefär vad som skall lösa ens problem så tycker jag att man skall söka först.

------------------
Fråga: Hur kan man fördröja att mjölk blir gammal?
Svar: Låt det vara kvar i kon.
un.eyebew

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)