cyecloneMedlem sedan dec. 2004143 inlägg Hejsan!
Håller nu på att bygga upp en sida som bygger på mestadels tabeller. "mainen" ska bli större efter dess innehåll, så kör jag med en iframe så kommer det inte funka ? eller ?
Så jag tänkte köra med något slags ASP script. Kan man på något sätt fixa ett script i asp som funkar ungefär som en iframe?
Mvh,
Rickard
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Nu blandar du ihop begreppen lite. Det går inte att skapa något annat än html oavsätt serversidespråk/teknik. Alltså går det att göra i html går det i ASP, .NET , PHP, JSP osv.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Det är kanske ett lager du täker på?
<div style="position:relative;width:200px;height:150px; overflow:auto">Textmassa</div>
cyecloneMedlem sedan dec. 2004143 inlägg Nej, alltså min sida är byggd av nästan bara tebeller, i en del av tabellen, så finns menyn, den skickar med en QueryString. Och en bit bort i tabellen finns ett ställe där jag vill att det ska öppna den sidan.
Något liknade detta:
<%
Dim sSida
Dim qPage
qPage = Request.QueryString("page")
Select Case qPage
Case "en_sida"
sSida = "en_sida.asp"
Case "annan_sida"
sSida = "annan_sida.asp"
Case Else
sSida = "main.asp"
End Select
Server.ExeCute(sSida)
%>
Men det funkar inte.. :/
cyecloneMedlem sedan dec. 2004143 inlägg Fick det att funka lite grann nu :P Nu funkar det som det ska, men när den hämtar en sida, så ändrar den helt plötsling storlek på min tabell :S ? Och det är inte mycket som står i filerna som öppnas, typ hej :P Vet du varför han flyttar runt ?
cyecloneMedlem sedan dec. 2004143 inlägg Tack för hjälpen :P fick det att funka tillslut :D