webForumDet fria alternativet

IBM WebSphere Application Server

5 svar · 258 visningar · startad av Janspeed

JanspeedMedlem sedan jan. 2001510 inlägg

Hej! Någon nämde IBM WebSphere Application Server för mig och nu undrar jag om den stödjer ASP?

Jag är också inte så säker på vad skillnaden mellan den, IIS eller Apache är? Varför är den så hiskeligt dyr? Den måste ju ha en sjuhelsikes prestanda för det priset.

Detsamma gäller Oracle? Varför är de så dyra är det någon gigantisk skillnad man bör tänka på?

Vilket för mig till frågan vad skillnaden är mellan Oracle och SQL Server 2000. Jag har hört att Oracle databaser ska kosta något på typ 100000 kr om året i licensavgifter. Hur kan den vara värd så mycket?

Är inte säker på om dessa frågor direkt hamnat i rätt forum men jag är tacksam för svar. :)

//JANspeed

MuzzafarathMedlem sedan apr. 20002 487 inlägg

/me sneglar åt sgtpeppers håll :O

------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e

/jag undrar då om stgpepper jag ge ett mer informativt svar? ;)

/JANspeed

Kom igen. Det måste ju finnas någon som kan mer än jag. :q

Eller har jag återigen ställt en fråga som ingen förstår? :(

/JANspeed

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Ok, jag kör en väldigt kort produktpresentation och ber att få komplettera den senare när jag har mer tid :)

Websphere Application Server (WAS) är en så kallad applikationsserver för att serva businesslogik skrivet i Java och är grundstommen i ett hel produktportfölj (Websphere), något ASP-stöd finns alltså inte av förklarliga skäl.

Apache ingår i en modifierad variant (IBM HTTPd) i WAS för att serva statiskt material, man kan alltså inte jämföra WAS med Apache.

Inte så mycket till info kanske, jag har lite ont om tid nu men återkommer senare. Kika på http://www-4.ibm.com/software/webservers/appserv/ för ytterligare info.

------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg

Vilket för mig till frågan vad skillnaden är mellan Oracle och SQL Server 2000?

Tja! Det är väl bara att du reggar dig på http://otn.oracle.com beställer alt. tankar hem (ca:1,2GB) ett ex av Oracle9i/8i Database Enterprise Edition och jämnför de tu.

[Redigerat av RGB den 27 sep 2001]

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)