Jag hade en dröm i natt och jag såg att jag skrev någon form av SQL-fråga för att hämta den data jag behöver från en array. I array:n hade jag hämtat hela tabellen från databasen. Är detta möjligt? OCh hur blir det med prestandan.
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
[Redigerat av Lukaspojken den 26 sep 2001]
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg set rs = connection.execure("select * from....
rs.getrows()
kanske...?
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Du misstolka nog min fråga. Jag vet hur man använder getrow-metoden och arrays. Det jag menade var att jag hämtar en hel tabell från databasen till array:n. Därefter så skapar jag den riktiga hämtningen i array:n...genom liknande frågor som SQL.
------------------
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Det finns inga inbyggda sökfunktioner som jobbar mot arrayer. Däremot så finns det en find-metod för recordset där man kan ställa liknande villkor som i SQL. Prestanda blir utsökt dålig.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
Jag hade en dröm i natt och jag såg att jag skrev någon form av SQL-fråga för att hämta den data jag behöver från en array. I array:n hade jag hämtat hela tabellen från databasen. Är detta möjligt? OCh hur blir det med prestandan.
Tillåt mig att asgarva!! :e :e :e
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
:) Det kanske kan finnas något bra med den drömmen. Om man tänker sig en tabell där jag vill ha alla rader med fält-värdet noll. Istället för att skriva where så drar jag in hela tabellen i array:n. Det borde bli en snabbare databas stängning.
Sen när jag skriver ut så sätter jag en if-sats på värdet 0. Låter krångligt kanske...:)
------------------
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Nej, det är inget bra. Du flyttar hela tabellen vilket tar mycket tid. Gör sökningen i databasen, det är det dom är till för.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum