Går det att jämnföra namn som är lagrat i en db och skriva ut hur många av varje det är, typ istället för:
@nders
Lars.G
@nders
@nders
Vide
Lars.G
@nders
jorgen
Så blir det
@nders har varit här 4 gånger!
Lars.G har varit här 2 gånger!
Vide har varit här 1 gånger!
jorgen har varit här 1 gånger!
Har funderat lite över en ORDER BY name, men inte säker.
Låt oss säga att du har en inloggnings funktion som kollar anv.namn och lösenord, om dessa stämmer får du fram ett id på personen...det id tar du och använder i en enkel UPDATE:
strSQL = "UPDATE Tabellen SET Antal_inloggningar = Antal_inloggningar + 1 WHERE medlems_ID = Medlems_ID"
ObjConn.Execute(strSQL),,128
Det går säkert att fixa på annat sätt men så har jag gjort några ggr :)
OT:
Override: Då jag och en viss forumledare diskuterade om hans titel "InternetFarbror" kom vi fram till att om man har tillräkligt med år i branschen så kan man titulera sig Farbror....och jag jobbar på charken i en svensk livsmedelskedja, där av sign.korvfarbror
Gör som jorgen sa, han använde bara ett exemepel som inte alls hörde till ämnet ;) :e
Dim sql, rs
sql = "SELECT namn, COUNT(*) AS countInlagg FROM tbl GROUP BY namn ORDER BY countInlagg"
set rs = ConnectionObjekt.Execute(sql)
Do Until rs.EOF
Response.Write "Namn: " & rs("namn") & ", Inlägg: " & rs("countInlagg") & "<br>"
rs.MoveNext
Loop
...
Tror att den koden bör uppfylla dina förväntningar. Om jag inte är för trött i huvet... :x
Det beror väl helt på vad för db struktur Hallgren har :OO
Om han ska kolla antal gånger vissa personer har varit på sidan så kommer det ju bli en hel del rader i db efter ett tag(och det var ju så frågan löd)
Då tycker jag det är bäst att lägga till ett fält för antal_inloggningar. :) men det är jag det... ;)