Har suttit och läst runt 50 inlägg om reload men hittar ingen lösning på mitt problem.
En bild är uppladdad och filnamnet är sparat i databasen.
På en sida kan man sedan byta ut bilden mot en annan. Man laddar upp bilden så skrivs filen över. Bilden döps dock om så filnamnet blir samma som den tidigare bilden.
Användaren klickar sedan på en formulär knapp till en sida där bilden laddas upp och man kan förhandsgranska bilden. Problemet är att den gamla bilden visas istället för den nya (bilden är givetvis utbytt men den gamla bilden ligger väl i någon cache). Jag skulle m.a.o. behöva ladda om sidan. Testade därför med <script>parent.frames['mitt'].location.reload();</script> men då hänger sig sidan. Jag får nämligen upp en ruta med frågan om jag vill spara om formulärdatan och den ploppar upp hela tiden så det går inte att få nåt slut på eländet.
Undrar om det finns någon bra lösning på det här? Sidan ligger alltså i en ram.
Testade samma sak men med en länk istället för formulärknappen men då händer samma sak, sidan laddar om hela tiden så man hinner inte ens se innehållet mellan varven.
Bilder är problematiska. De hamnar i webbläsarnas cache, och sedan är det svårt att bli av med dem därifrån. Det enda fungerande sättet jag hittat är just att byta namn på bilderna. Du kan ju alltid prova att ladda om framen, genom att ange adress.
Bilder är problematiska. De hamnar i webbläsarnas cache, och sedan är det svårt att bli av med dem därifrån. Det enda fungerande sättet jag hittat är just att byta namn på bilderna. Du kan ju alltid prova att ladda om framen, genom att ange adress.
Det jobbiga är att när man slumpar bildernas namn och sedan vill visa dom igen så måste man lagra namnen någonstans, typ en databas, så ASP-sidan vet vad bilden heter :(
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849