Skapar en excel fil från asp och som sparas lokalt hos användaren, och det fungerar bra! Men bilderna kommer inte med, hur löser man det?
använder den här koden:
<%
response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
response.AddHeader "content-disposition", "attachment; filename=test.xls"%>
------------------
- Hakan@4u2.se -
------------------
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Det kan du inte lösa. Bilderna ligger ju kvar på servern..
Du får använda en koppling till Excel eller ett objekt, typ. ExcelWriter.
Okey....vad för typ av koppling till Excel syftar du på?
Excelwriter är ju en lösning iof men vill helst undvika komponenter!
------------------
- Hakan@4u2.se -
------------------
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Koppling till Excel innebär att man måste ha Excel installerat på servern. Därför är komponenter en smidigare och stabilare lösning.
JanspeedMedlem sedan jan. 2001510 inlägg Kan man inte länka bilderna i Excel och på så sätt föra över bilderna samtidigt som man laddar excelfilen? Dvs. separat?
Bara en idé. :)
Däremot är jag väldigt nyfiken över hur du skapar excel-dokumentet? Kan du inte visa lite kod i ett exempel?
/JANspeed
tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg http://cgi.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/006405.html
Det går ju om du skapar excel-filen i html-format och lägger bilderna i "<filnamn>-files"-katalogen. Så som Excel jobbar med sina filer i html-format.
------------------
/ Torbjörn Hansson, webbutvecklare,
Density
TobbsterMedlem sedan mars 2001309 inlägg Nu när vi endå är inne på excel..
När man kör:
<%Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel" %>
så får man ju frågan om man vill öppna filen i browsern eller spara på disk...
då när man vill öppna den i browsern får jag ju inte med excel´s Toolbar så att jag kan formatera texten som jag vill ha den..... Är det möjligt att göra det så jag tex kan sortera den stigande fallande mm...
För det skapas väl en tempfil som excel jobbar med !!!!
------------------
Är man medlem på WF så behöver man inga vänner !
[Redigerat av Tobbster den 23 sep 2001]