webForumDet fria alternativet

Hämta info från annan webplats

ASP

2 svar · 368 visningar · startad av syrolis

Medlem sedan feb. 2003107 inlägg
Frågan#1

Hej,
Jag har två webbplatser jag driver, en som är skriven i ASP och en som är lagd på ett UNIX system.

Jag skulle vilja ha senaste rubrikerna från Forumet från phpBB 2.0.8 att de hamnade på framsidan på min hemsida som är gjord i ASP.

Går det?
Självklart har jag ju inloggning och lösenord till båda sidorna (de är ju mina) men frågan är om det överhuvud taget går att hämta informationen från ett Php baserat forum på annan webplats till en ASP driven sida :q

Går det inte (och det är en dum fråga) så säg det :r
Men om det går så vill jag ha hjälp med hur (ett helt script) och jag är beredd att betala för hjälpen så länge det inte är hutlösa priser då det är en ideell sida om kattrasen Europé och jag inte är miljonär...

Enklast vore att övergå till att bygga och förstå sig på Php men det vill jag helst inte ...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det spelar ingen roll att den andra sidan kör php.

Man kan använda XMLHTTP för ändamålet. Med en liten sökning kan du bland annat hitta denna tråd.

Det kan bli lite klurigt att klippa ut det du vill ha av det du får tillbaka, men fungera bör det. ;)

mvh

Medlem sedan feb. 2003107 inlägg

Tack @nders, jag ska titta närmare på nämnda tråd. Då borde jag kunna söka på XMLHTTP för mer information i ämnet.

Ingen annan som redan har gjort ett dylikt skript färdigt anpassat till phpBB 2.0.8 som är ett välkänt forum?

Jag har rostat så sedan jag höll på med ASP för ett par år sedan och redan då var det svårt nog med att få ihop andras (gratis) script till min sida. Jag är nog ingen programmerare tyvärr :-(

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)