webForumDet fria alternativet

index server dödar sessionen

ASPur ASP

3 svar · 240 visningar · startad av qwerty

qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg

Hej!

Har några sidor på ett intranät som är enkelt skyddade med ett lösenord. Om man är inloggad lagras värdet "ja" i en session-variabel.

På de skyddade sidorna har jag en sökfunktion som är frontpages inbyggda och som använder sig av index server.

Problem
När jag gör en sökning så försvinner värdet i session("inloggad"). Jag kan allstå göra en sökning, men när jag klickar på den fil jag vill se så hamnar jag på inloggningssidan.

Har någon vänlig själ en lösning på detta problem?

qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg

Visa lite jul-välvilja

Är det ingen som kan förbarma sig och engagera sig lite i mitt problem?

Finns det exempelvis något annat smart sätt att kolla om någon är inloggad än att anväda sig av sessionskakor?

Sökmotorn gör att sessionvariabeln töms? Varför?

Tack

liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg

Jag tror inte att särskillt många här inne använder Frontpage med dess inbyggda funktioner? Därför som det dröjer att du får svar, kanske...

Har du testat att byta namn på sessions-variabeln? Sökmotorn kanske använder sig av samma variabel som du gör för att kolla om man ör inloggad... Annars kanske sökmotorn tömmer alla sessionsvariablar med Session.Abandon...

Men jag har aldrig använt Frontpage mer än när jag började med HTML-sidor och inte kunde något annat än lite HTML... Det var några år sedan så... Jag bara gissar nu :)

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Titta på Microsofts egna sidor också, de har rätt bra kolla på felkällor och lösningar i sina program.

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.363dfaf6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)