Hej, vet inte om detta hör hemma på ASP sidan men jag tror det ;-)
Jag vill att man ska kunna ha möjligheten att kunna lägga in en bild i forumet när man skriver ett inlägg.
Man ska hämta bilden från sin hårddisk, hur gör jag?
Såhär ser koden ut när man ska skriva ett inlägg:
<form name="SKRIV" method="post" action="adderaPost.asp">
<div align="left">
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="226"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">
<input type="text" name="namn" size="30" maxlength="20" value="<%IF Request("UserInfo")("NAMN") <> "" THEN Response.Write Request("UserInfo")("NAMN")%>">
</font></td>
<td width="174"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">Skribent</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="226"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">
<input type="text" name="epost" size="30" maxlength="50" value="<%IF Request("UserInfo")("EPOST") <> "" THEN Response.Write Request("UserInfo")("EPOST")%>">
</font></td>
<td width="174"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">E-post</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="226"><font size="1" color="#000000" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
<input type="text" name="rubrik" size="30" maxlength="40" >
\<td width="174"\>\<font size="1" color="#000000" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"\>Rubrik\</font\>\</td\> \</font\>\</td\>
\</tr\>
\<tr\>
\<td colspan="2"\> \<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000"\>
Text\<br\>\<textarea name="inlagg" cols="30" rows="10"\>\</textarea\>
\</font\>\</td\>
\</tr\>
\<tr\>
\<td width="226"\> \<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000"\>
\<input type="submit" name="Submit" value="Spara inlägg" alt="Posta inlägget!"\> \<Form Action=javascript:history.go(-1) Method=Post Target=SubjListFrame\>\<Input Type=Submit Value=Avbryt STYLE=font-size:10\>
</font></td>
<td width="174"> </td>
</tr>
</table>
\</div\>
\</form\>
\</td\>
</tr>
</table>