webForumDet fria alternativet

Bifoga en bild!

6 svar · 237 visningar · startad av graf

grafMedlem sedan aug. 2001174 inlägg

Hej, vet inte om detta hör hemma på ASP sidan men jag tror det ;-)
Jag vill att man ska kunna ha möjligheten att kunna lägga in en bild i forumet när man skriver ett inlägg.
Man ska hämta bilden från sin hårddisk, hur gör jag?

Såhär ser koden ut när man ska skriva ett inlägg:
<form name="SKRIV" method="post" action="adderaPost.asp">
<div align="left">
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="226"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">
<input type="text" name="namn" size="30" maxlength="20" value="<%IF Request("UserInfo")("NAMN") <> "" THEN Response.Write Request("UserInfo")("NAMN")%>">
</font></td>
<td width="174"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">Skribent</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="226"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">
<input type="text" name="epost" size="30" maxlength="50" value="<%IF Request("UserInfo")("EPOST") <> "" THEN Response.Write Request("UserInfo")("EPOST")%>">
</font></td>
<td width="174"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000">E-post</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="226"><font size="1" color="#000000" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
<input type="text" name="rubrik" size="30" maxlength="40" >

\<td width="174"\>\<font size="1" color="#000000" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"\>Rubrik\</font\>\</td\>                \</font\>\</td\>

\</tr\>
        \<tr\> 
          \<td colspan="2"\> \<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000"\> 
            Text\<br\>\<textarea name="inlagg" cols="30" rows="10"\>\</textarea\>
            \</font\>\</td\>
        \</tr\>
        \<tr\> 
          \<td width="226"\> \<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#000000"\> 
            \<input type="submit" name="Submit" value="Spara inlägg"  alt="Posta inl&auml;gget!"\> \<Form Action=javascript:history.go(-1) Method=Post Target=SubjListFrame\>\<Input Type=Submit Value=Avbryt STYLE=font-size:10\>

</font></td>
<td width="174"> </td>
</tr>
</table>

\</div\>
  \</form\>
\</td\>

</tr>
</table>

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jag vill att man ska kunna ha möjligheten att kunna lägga in en bild i forumet när man skriver ett inlägg.
Man ska hämta bilden från sin hårddisk, hur gör jag?

Du menar väl webserverns och inte användarens!?!?

------------------
"It's not where ya from it's where ya at"

grafMedlem sedan aug. 2001174 inlägg

Pace:

Det jag menar är att jag t ex klickar på "Bläddra" då jag skriver ett inlägg och där väljer jag bilden (.gif/.jpg) jag vill ha med som senare kommer visas när man läser inlägget.
Vet inte alls hur man gör detta utan bara att det går ;-)

Vet inte om detta besvarade din fråga...

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Uppladdning av filer frågas det väldigt mycket om här på wF. Både här i asp-forumet och i html-forumet finns en del trådar. Sök, och du skall finna.

Mvh,

------------------
All your base are belong to me.

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Aha! Okej, då förstår jag. Jag trodde för ett ögonblick att varje användare skulle få ladda upp sin egen bild till varje inlägg... :r Det hade ju blivit lite jobbigt...

------------------
"It's not where ya from it's where ya at"

JanspeedMedlem sedan jan. 2001510 inlägg

Uppladdningsfunktioner är lite krångligare att göra och därför föredrar vissa installera särskilda komponenter för detta som man installerar på servern.

Komponenter kan vara bra att börja med om man är nybörjare på filuppladdningar.

/JANspeed

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Detta kanske inte är till för nybörjare, men jag har (som jag sagt innan) ett jättebra script (komponentlöst) som laddar upp bilder.

Jag la ett inlägg om det här, en gång

Håll till godo.

**PS.**Till någon högre uppsatt än jag, kan man lägga in ett sådant här script på wF-Script, kanske? Verkar som en del frågar efter det ibland..DS.

------------------
Om hus byggdes såsom vissa programmerare skriver program, skulle första bästa hackspett ruinera vår civilsation.

[Redigerat av OveRRidE den 19 sep 2001]

[Redigerat av OveRRidE den 19 sep 2001]

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)