webForumDet fria alternativet

Redirect / Alert - limit?

ASP

9 svar · 376 visningar · startad av SannyW

Medlem sedan jan. 2003438 inlägg
Frågan#1

Hej.

Sökt men hittar inte något liknande.

Jo, jag har ett script som uppdaterar en databas med redirect.

Men när det gjort ett visst antal ggr så kommer det upp en Alert ruta, antar att det är en säkerhets grej.

Egentligen vill jag ladda om sidan tills att allt är färdigt och WHERE är uppfyllt.

test.asp skickar Querystring till update.asp som uppdaterar tabellen. När uppdatering är klar så åker redirect tillbaka till test.asp och så länge Where är uppfyllt så fortsätter sidan att uppdatera.

Hoppas det inte blev "grekiska" och att någon kan förstå vad jag menar.

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Jo, lite grekiska är det.

En skärmdump på din Alert vore bra. Får du timeout på servern tex?

Varför hoppar du mellan sidor?

En utförlig beskrivning på vad du gör resulterar nog i några bra råd!

Jag kontrollerar Where som är "-" och där NU är större än sista spelade matchen + 150 minuter.

Där efter hämtar jag informationen som är för den matchen och skickar den med Querystring.

SQL = "SELECT TOP 1 * FROM tbl WHERE (resultat='-' OR resultat='- ') AND (now() > DateAdd('n', 150, Datum)) ORDER BY DATUM ASC"
Response.redirect "update.asp?matchnr=" & rId & "&homegoals=" & homegoals & "&awaygoals=" & awaygoals & "&sudden=" & sudden & ""

Sedan tar update, informationen och uppdaterar tabellen. När den har uppdaterar databasen Where matchnr så skickas jag tillbaka till test.asp

som då på nytt kollar av om WHERE är uppfyllt. Så fortsätter det tills att det är klart.

Om det sedan blir "för många" redirect. SÅ kommer följande: En fin liten ruta som dyker upp.

ALERT

Redirection limit for this URL exceeded. Unable to load the requested page. This may be caused by cookies that are blocked.

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Ok, glömde en fråga, hur många gånger rör det sig om.
Och det är tydligen en del, eftersom felmeddelandet handlar om det.

Kan du inte göra på ett annat sätt?

Varför hämtar du inte ALLA poster som är fel, och uppdaterar dem på samma gång exempelvis?

Eller lägg in en fördröjning (meta-refresh) på test.asp?
Hinner du med alla poster under dygnet om du pausar 10 sek mellan varje?

OM det inte finns någon att uppdatera, loopar du ändå vidare, dvs hur vet den när den ska gå vidare???
Det låter för mig som att det borde bli en massa extrabelastning på servern?

Limiten är 10 st redirect. Om jag kan göra på något annat sätt? Tror inte det.

Loopar igenom:

If NOT RSupp.EOF Then
Do Until RSupp.EOF

så när sidan inte uppfyller WHERE så har jag en redirect till huvudsidan.

Allt funkar som det skall, det är bara detta med limit som spökar.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Förstår inte vad det är du vill göra men det finns klart ett bättre sätt än att hålla på att skicka mellan sidor för att uppdatera information. Och om det inte finsn nått bättre sätt så tror jag det är dags att se över hela uppbyggnaden av sidan =/

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

som sagt;

Varför hämtar du inte ALLA poster som är fel, och uppdaterar dem på samma gång exempelvis?

Loopa, och gör update i loopen, eller (beroende på hur datat ser ut), kör en update som uppdaterar alla poster du ska uppdatera. Varför gör du redirect för att göra update?

Ok, @nders var lite före.

Tack för hjälpen, när jag löste loopen så löstes även problemmet.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Vad är det för något du uppdaterar? Kanske går det att lösa med en enkel update?

Uppdaterar sedan databasen med:

cmdSQLinsert = "UPDATE tbl_matcher SET resultat = '" & strResultat & "' WHERE Matchnr = '"& Request.Querystring("matchnr")&"'"
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)