SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Detta är väl egentligen en fråga som passar även i OS & Program, men eftersom ASP-programmerare kanske råkat ut för någonting liknande vänder jag mig till er.
Jag går igenom webstudios ASP-lektioner och testar just nu "FileSystemObject", och problemet är att min IIS stannar när jag försöker köra scriptet efter att ha lagt till följande kod.
<%
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set txt1 = fso.CreateTextFile("c:\inetpub\wwwroot\text.txt")
%>
Jag har kollat så att alla rutor i IIS admin gällande tillåtelser är ikryssade, men browsern bara laddar och laddar utan att komma igenom scriptet. Jag får alltså inget felmeddelande eftersom browsern aldrig slutar försöka hämta sidan.
Vad kan detta bero på?
------------------
// Skarre
[Redigerat av Skarre den 14 sep 2001]
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Jag tycker det låter som nån form av "evighetsloop".. Är det bara det där stycket ASP som finns med på sidan?
------------------
Nudge, nudge, know what I mean, know what I mean?
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Jepp, men jag börjar misstänka att någonting är galet med min IIS för efter att pulat lite med den ger den mig följande meddelande:
HTTP 403.9 - Access Forbidden: Too many users are connected
Internet Information Services
Jag undrar vad fan jag gjort nu. :)
------------------
// Skarre
cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Universallösning i skumma IIS-fel: Reboota. :e
------------------
Nudge, nudge, know what I mean, know what I mean?
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Jag tänkte detsamma, och det fungerade. :) Men koden fungerar fortfarande inte. Jävla Webstudio! ;)
Om jag först kör ett vanligt "Response.Write" fungerar det perfekt, men om jag sedan testar ovanstående kod som inte fungerar och sedan byter tillbaka till den enkla "Response.Write" så fungerar inte den heller.
Det verkar som om min IIS blir sur när jag kör "CreateTextFile"-prylen och inte börjar fungera igen utan en omstart.
// Skarre
[Redigerat av Skarre den 14 sep 2001]
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Jag kom precis att tänka på att jag rotade runt i "services" under "Administrative tools" idag och stängde av flera "services" som jag antog inte behövdes. Vad jag kommer ihåg var jag försiktig med att inte stänga av sådana som kunde tänkas behövas, men det kan ju ha slunkit med någon kritisk service.
Vad tror ni? Kan detta bero på att en s.k. "service" inte är igång?
------------------
// Skarre
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg ** upp **
------------------
// Skarre