OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Set RecSet = Connect.Execute("INSERT INTO kat ('prio') VALUES(" & request.form("prio") & ") WHERE kat = " & request.querystring("kat") & " ")
Felmess:
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'
Missing semicolon (;) at end of SQL statement.
/admin/edit_prio_reg.asp, line 9
Va?? :q
------------------
Om hus byggdes såsom vissa programmerare skriver program, skulle första bästa hackspett ruinera vår civilsation.
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Inget WHERE i insert uttryck ;)
------------------
Varför får inte jag köra småsten när Tommy Körberg?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg men om jag vill uppdatera just de posterna då??
------------------
Om hus byggdes såsom vissa programmerare skriver program, skulle första bästa hackspett ruinera vår civilsation.
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Då använder du inte INSERT utan UPDATE
------------------
Varför får inte jag köra småsten när Tommy Körberg?
MorphMedlem sedan juli 2000534 inlägg Då använder du lämpligen UPDATE istället. Så här:
Set RecSet = Connect.Execute("UPDATE kat SET prio=" & request.form("prio") & " WHERE kat = " & request.querystring("kat") & " ")
------------------
/Morph
Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."
[Redigerat av Morph den 13 sep 2001]
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg *begravd under fem containrar med kebab*
Det var inget.. jag är bara... typ inte vaken.. glöm dessa inlägg... :x
------------------
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Men tack ändå.. jag vet inte vad jag tänkte.. :) :r
------------------