Nån som vet var jag kan hitta en uppdaterad browscap.ini-fil. Med explorer 6 och netscape 6. Eller om nån kan hjälpa mig uppdatera min så går väl det lika bra...
tack
11 svar · 250 visningar · startad av sundog
Nån som vet var jag kan hitta en uppdaterad browscap.ini-fil. Med explorer 6 och netscape 6. Eller om nån kan hjälpa mig uppdatera min så går väl det lika bra...
tack
Här hittar du info om den filen: http://www.cyscape.com/browscap/
------------------
Jag invecklar utvecklande
cyscape har inte uppdaterat den med ie6 och n6 och jag vågar inte ge mig in i filen själv och laborera... jag kollade däremot på BrowserHawk och funderar på att inhandla det istället, nån som har nån erfarenhet av BrowserHawk?
Min IE6 klassas som NS4
Vilket har inneburit att en hel del av mina script (mest java iofs) inte fungerar.
------------------
När blir en kula ett klot?
Menar du infon som visas längst upp på cyscapes sida så kommer den från BrowserHawk. Det står på cyscapes sida att den aktuella browscap-filen senast uppdaterades februari 2000, så de kanske har lagt ner det där...? Det är nog lika bra att köpa in BrowserHawk om browscap uppdateras så sällan...
- Bjuris -
Ja, browscap-filen har som default-värde ns4, vilket innebär att alla browsers som inte finns med i filen klassas som ns4.
Hur hittar man då en browscap.ini med info för IE6. Den som finns på sajten som rekommenderades innan innehåller ju inte det.
------------------
[Redigerat av Bjuris den 12 sep 2001]
Ja, det var min fråga ;)
Jag vet inte var man kan hitta en uppdaterad, bara att det säkert sitter nån därute med en uppdaterad version. Det är inte så svårt att uppdatera den själv, om man kan det, har jag förstått. Jag kan tyvärr inte detta än...
Mitt webhotell testade att kopiera ie5 i browscap och det funkade bra...
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; IE 6.0
[IE 6.0]
browser=IE
Version=6.0
majorver=6
minorver=0
frames=True
tables=True
cookies=True
backgroundsounds=True
vbscript=True
javaapplets=True
javascript=True
ActiveXControls=True
Win16=False
beta=True
AK=False
SK=False
AOL=False
Update=False
[Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.*; Windows 95*)]
parent=IE 6.0
platform=Win95
beta=True
[Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.*; Windows 98*)]
parent=IE 6.0
platform=Win98
beta=True
[Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.*; Windows NT*)]
parent=IE 6.0
platform=WinNT
beta=True
[Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.*; Windows 2000*)]
parent=IE 6.0
platform=Win2000
beta=True
[Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.*)]
parent=IE 6.0
Det är säkert nåt som saknas, men nu kan man i alla fall känna av namn och version och det räcker för mig.
Får det inte att fungera, då har jag även startat om stoppat och startat den.
------------------
http://www.d-sajn.net en fin sida
Har tyvärr ingen aning om vad det kan bero på, kanske nån annan vet?