T T_Codez Medlem sedan juli 2001 458 inlägg Frågan 12 sep. 2001 08:12 #1 Hejhej
Jag håller på med ett litet bekymmer i en inkluderingsfil.
I inkluderingsfilen har jag olika menyalternativ. I dessa meny alternativ finns det länkar med funktionsanrop till andra menyer.
Jag har provat mig fram lite... Men nu är det stop. Detta är det senaste alternativet jag provade...
kodrad från en av funktionerna:
strhtml = strhtml &"<font size=""1"" color=""#ffffff""><A href=""ext1.asp"" title=""Click To Wiev Admin Options"" Onclick=""=vmenu_aEdit()"">Admin Menu</a></font>" & vbNewLine
Detta fungerade givetvis inte. Har ni några uppslag på hur man kan lösa denna rackare?
Tack för uppmärksamheten!
mvh / TT
------------------
There is no Tomorrow...
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg Red: Jag skrev ju helt galet först.. :) jag menar inte utropstecken..
Det är ditt är-lika-med-tecken (**=**vmenu_aEdit() ) som sätter stop för dig. Ta bort det får du se att det funkar.
Varför skall du ha det där?
strhtml = strhtml &"<font size=""1"" color=""#ffffff""><A href=""ext1.asp"" title=""Click To Wiev Admin Options"" Onclick=""[b]=vmenu_aEdit()[/b]"">Admin Menu</a></font>" & vbNewLine
------------------
Set myWorld = Connect.Execute("DELETE * FROM world WHERE sex = "male"")
I have comed to take what is rightfully mine. Existence in eternity. And all i need is your creditcard number. | Existence
[Redigerat av OveRRidE den 12 sep 2001]
[Redigerat av OveRRidE den 12 sep 2001]
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg Sen har du stavat view fel också :e
------------------
Om hus byggdes såsom programmerare skriver program, skulle första bästa hackspett ruinera vår civilsation.
T T_Codez Medlem sedan juli 2001 458 inlägg Varför jag ska ha detta:
Jag dela upp menyerna i två delar. En för administration av sidor. Samt en del som är för Editering av artiklar. Dessa har inte så mycket med varann att göra, så jag vill sära dem på ett tydligt sätt.
Sedan är det olika pga vilken roll man har som admin. En admin kanske inte får editera lika mycket som vissa andra osv. därav olika rättigheter och menyer.
That's why! :)
Plus att jag inte känner till några liknande lösningar. Jag är helt övertygad om att det går att lösa på ett smidigare sätt. Men man måste ju börja någonstans
Ska testa ditt förslag... :e
------------------
There is no Tomorrow...
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg vmenu_aEdit() är en javascriptfunktion antar jag?
------------------
målar-anders, det är jag.
T T_Codez Medlem sedan juli 2001 458 inlägg Eeehh, Nop
Det är en funktion som finns i samma inkluderingsfil. Med den skillnaden att den bara ritar ut ett annat meny innehåll. Typ
------------------
There is no Tomorrow...
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Du kan inte anropa en asp-funktion med onclick.
All asp-kod är redan exekverad på servern när källan skickas till browsern.
------------------
T T_Codez Medlem sedan juli 2001 458 inlägg Okay, Så var det med den saken... :)
Kan man då på någe vis köra en
<A href=""ext1.asp?vmenu_aEdit()"" title=""Click To Wi...
som när man skickar med värden till en annan sida?
------------------
There is no Tomorrow...
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Du kan ju skicka med en querystring, exempelvis ?func=aEdit
På mottagarsidan:
if request.querystring("func") = "aEdit" then vmenu_aEdit()
Mvh,
------------------
T T_Codez Medlem sedan juli 2001 458 inlägg Strålande!
Fungerar nu precis som jag vill...
Thankz för hjälpen och tipsen! :e
------------------
There is no Tomorrow...