Hej på er! :q
Följande kod har fungerat när jag tidigare lagt upp den på en NT-server. Men nu skulle jag lägga upp samma asp fil på en server med Windows 2000 och har fått följande felmeddelande:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Driver error ´80004005´
[Microsoft][ODBC Driver Manager]
Data source name not found and no default driver specified
/sidor/press/press.asp line 212
Min connection string är som följer:
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};Dbq=nyheter.mdb;DefaultDir=d:\...sökvägen på servern...\;Uid=Admin;Pwd=;"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Vore fint med ett utlåtande, eller kanske hjälp med en alternativ connection string... :)
------------------
/Simon
TobbsterMedlem sedan mars 2001309 inlägg Set con=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};pwd=;dbq="& Server.MapPath("\katalognam\namnet på mappen där databasen ligger\databasensnamn.mdb")
Set rs=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
------------------
Är man medlem på WF så behöver man inga vänner !
Tack för hjälpen...
Ska testa det första saken imorgon!!!
:)
------------------
Fick då upp följande felmeddelande på sidan...
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x324 Thread 0x4cc DBC 0x20fa054 Jet'.
Skrev in följande:
Set con=Server.CreateObject "ADODB.Connection")
con.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};pwd=;dbq="& Server.MapPath("\tmp\nyheter.mdb")
Set rs=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Den "reela" sökvägen är som följer: d:\internet\domains\domän.com\tmp\nyheter.mdb
Fattar inte vad som är fel! :q
Hjäääälp!!!
------------------
------------------
Jag invecklar utvecklande