OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Frågan#1 Vad är parametern för att sätta att kolumnen jag precis skapade, skall bli "True/False"-typ i Access?
Skum fråga.. :)
------------------
Set myWorld = Connect.Execute("DELETE * FROM world WHERE sex = "male"")
I have comed to take what is rightfully mine. Existence in eternity. And all i need is your creditcard number. | Existence
[Redigerat av OveRRidE den 11 sep 2001]
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag hittade det själv på MSDN..
De vanligaste typerna:
- BIT = Yes/No
- LONGTEXT = Memo (PM)
- TEXT = Text
- CURRENCY = Currency
- DATETIME = Date/Time
- SINGLE = Number, Field Size = Single
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnaccgen/html/msdn_odk.asp
------------------
I have comed to take what is rightfully mine. Existence in eternity. And all i need is your creditcard number. | Existence
[r] Fel av mig.. + glömd länk
[Redigerat av OveRRidE den 11 sep 2001]
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag kan ju fortfarande dock inte få det att bli en "kryssruta" dock... :(
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggVa, var vill du ha kryssruta?
------------------
målar-anders, det är jag.
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag tror jag är lite oklar.. inte riktigt vaken ännu :)
Jag vill skapa en ny kolumn i Access och ge den datatyp True/False.. detta gestaltar sig som en kryssruta i Access..
Hur? Med BIT fick jag bara en kolumn full med nollor..
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggHeter inte den fälttypen Ja/Nej eller Yes/No typ i access???
Bit är motsvarigheten i SQL Server.
- -
FYI: Det finns också ett forum som heter Access, där denna fråga egentligen passar bättre.
------------------
målar-anders, det är jag.
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg mjo.. datatypen heter Ja/Nej men formatet på den skall vara True/False..
detta kan man sätta i Access
------------------
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg jag rusar dit :)
------------------