okej jag sitter här ock ska göra en hemsida men jag får inte det att fungera jag har följande kod!
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Session_OnStart
Application("visitors") = Application("visitors")+1
End Sub
Sub Session_OnEnd
Application("visitors") = Application("visitors")-1
End Sub
Sub Application_OnStart
Application("visitors") = 0
End Sub
Sub Application_OnEnd
End Sub
</SCRIPT>
Jag vet inte vad!! det kanske är något litet jag missat bara?? kan någon hjälpa mig!! koden å hemsidan är
<%=Application("visitors")%>
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Application_OnStart
Application("visitors") = 0
End Sub
Sub Application_OnEnd
End Sub
Sub Session_OnStart
Application("visitors") = Application("visitors")+1
End Sub
Sub Session_OnEnd
Application("visitors") = Application("visitors")-1
End Sub
</SCRIPT>
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jo det vet jag också! men om man har ett grait webbhotell tex brinkster då får man ju www.brinkster/xxx/default.asp, ska den ligga där alla mina filer ligger då eller ännu längre ner?? och vart ska den ligga om man kör med pws?
Den skall ligga i rooten på din webplats (den mappen som är uppsatt som applikation för din sajt), sedan kan det mycket väl vara wwwroot, men oftast inte...
------------------ Select * from world where gender = 'female' AND male = 'me'
Den skall ligga i rooten på din webplats (den mappen som är uppsatt som applikation för din sajt), sedan kan det mycket väl vara wwwroot, men oftast inte...
wwwroot är webplatsens rot i PWS. :)
------------------ "It's not where ya from it's where ya at"
Okej jag fick det nu att fungera nästan tror jag!! Men nu tar den inte bort någon besökare?? Så om jag går in en gång får jag 1 besökare stänger jag ner och går in igen får jag 2? vad nu då? eller tar det bara lång tid innan de försvinner?? (om ja hur lång tid ungefär(på min dator))
Timeout-tiden för sessions är default 20 minuter. Så om du inte ändrat den inställningen så dröjer det 20 minuter av inaktivitet innan sessionen försvinner och _onend ska köras. Men, den körs inte alltid, som tidigare nämnts.