webForumDet fria alternativet

reply med popup

ASPur ASP

4 svar · 270 visningar · startad av WebbisNet

WebbisNetMedlem sedan feb. 20032 027 inlägg
Frågan#1

vill kunna svara på gb-inlägg med en popup

min länk är

<a class="menu" href="JavaScript: reply(<%=session("userID")%>,<%=userID%>,<%=username%>)";> | Svara</a>

där första värdet är mitt id, andra mottagarens id och sen mottagarens namn

Får med alla värden här.....problemet är bara hur jag skriver popupen

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function reply(fromID,toID,name) 
{ 
window.open("guestbook/replyTo.asp?fromID="+fromID&toID=+toID&name=+name,"reply","width=420, height=260, left=200, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no");  
}
//-->
</script>

är det jag har nu.....hur skriver jag om popupen?

rooms avatarroomMedlem sedan mars 2001270 inlägg

Du får ju lägga in en form om det inte finns i popupen och sedan ange action till den sidan som postar inlägget. Det enda du behöver ha med dig är ju vem som skriver inlägget och det hade du väl i en session cookie?

När du sedan postat inlägget så får du stänga popupfönstret mha javascript och sedan när du fokuserar på huvudsidan gör du en refresh så du får med det senaste inlägget.

BTW: Varför ska du använda en popupp att skriva inlägget i. Tänk på att det är många som spärrat popupfönster (det spärras automatiskt i winXP sp2)

får nu syntaxfel

<!--
function replyGB(toID,username) 
{ 
window.open("guestbook/replyTo.asp?toID="+userID&name=+username,"replyGB","width=420, height=260, left=200, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no"); 
}
//-->
@nderss avatar@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Du får konkatenera på samma sätt som du gör i asp genom att öppna / bryta strängar med citationstecken, men du använder + istället för & för att konkatenera.

window.open("guestbook/replyTo.asp?toID="+userID+"&name="+username,"replyGB","width=420, height=260, left=200, top=100, location=no, toolbar=no, scrollbars=no");

Notera att jag tagit bort mellanslagen mellan de olika fönsterattributen. Det är för att det finns webbläsare som inte alls gillar dem. Visserligen kanske dessa läsare är utdaterade nuförtiden, jag vet inte så noga.

Edit: lade till mellanslagen igen, annars förstör wF koden.

Mvh :)

tack

147 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.58439ac5
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)