HEJ!
1. Sök på web editor eller wysiwyg på google.
2. Sök på fileupload på google.
3. Se 1 och 2, det finns mycket på internet!
5 svar · 287 visningar · startad av Magic
Hej,
Jag undrar följande:
1. Finns det någon som har gjort en egen editor som man kan använda på sina sidor, och som skapar en färdig "html-kod" som man kan spara i en databas av typ access?
2. Finns det någon som vet hur man kan spara bilder på en webserver? Jag menar då alltså en typ där användran får ange en sökväg till bilden och den laddas upp för publicering.
3. Finns det någon som gjort, och vill dela med sig av asp-formulär som hanterar båda sakerna enligt punkt 1 & 2?
Tacksam för svar!
HEJ!
1. Sök på web editor eller wysiwyg på google.
2. Sök på fileupload på google.
3. Se 1 och 2, det finns mycket på internet!
Strålande......
Tack Jonny!
Inte för att verka elak, men nog kunde jag tro att det funkade att söka mitt svar på Google.
Det är väl det första man gör......
Nu har jag dock inte haft nån framgång med att hitta "mitt verktyg", utan bad om hjälp här.....
Trodde detta var ett forum för utvecklare som ville ha/ge hjälp, inte en sajt för länktips....
HTMLArea är fri och funkar finfint.
ASPSmartUpload är en bra uppladdningskomponent som också är gratis.
Det är inga problem att kombinera dessa i ett formulär. :)
Jag kan dessvärre inte ge dig något färdigt formulär för detta, men det ska nog inte vara några problem att knyta ihop. Lycka till!
mvh
Re: Strålande......
HEJ!
Magic skrev:
Inte för att verka elak, men nog kunde jag tro att det funkade att söka mitt svar på Google.
Det är väl det första man gör......
Trodde detta var ett forum för utvecklare som ville ha/ge hjälp, inte en sajt för länktips....
Som du kanske har sett i andra inlägg har besökare (även jag) ibland förtvivlat svårt att hitta det som redan finns besvarat ett flertal gånger, därför är det inte konstigt att ge tips på VAD man ska söka på.
Ordet "fileupload" kan man gissa sig till, men "WYSIWYG" är inte lätt att veta att det kan vara en benämning på en editor.
Googlar jag fileupload får jag perfekta svar. Eftersom vi inte vet något om din utvecklingsmiljö är det ett svar att utgå från.
En sammansatt funktion för detta kan hittas när du letar efter 1 eller 2.
Finns det inte/passar inte, är det som @nders säger, inget problem att knyta ihop det, därmed inte sagt att det är enkelt gjort, man måste förstå vad man gör.
Men, då kommer det fina! Stöter man på problem, då finns wF! :)
Magic!
Alltså... Poängen med forumet är att man får hjälp med att göra saker, inte att man får saker gjorda!
Om jag eller någon annan skulle hacka ner koden du frågar om skulle:
1. Jag ge bort flera års kunskap.
2. Du inte fatta vad som står.
Hmm... så det är ingen bra lösning!
Det är bra med mål, och det har du formulerat rätt väl tycker jag! :-)