snokkeMedlem sedan jan. 200155 inlägg Tjena tjena
Antagligen en korkad fråga men vi får se.... ;)
Jag har Novells Netware som server och jag ska försöka bygga ASP applikationer på den. Dock har jag fått reda på att ODBC anslutningar blir väldigt slöa :(.
Då är alternativet att köra via JDBC verkat det som.
Min fråga är då om det går att ansluta via JDBC via ASP komponenter??
Hoppas på ett svar.... :)
/Snokke
[Redigerat av snokke den 05 sep 2001]
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag kan inget om netware men jag vet att det är inte windows och asp funkar bäst under windows.
Det kanske finns ett annat skriptspråk som fungerar bättre på novell? Vilken webbserver kör du? Knappast iis väl!? :-)
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Kolla lite på Novells hemsida under developer länkarna.
Du kan skapa en datatjänst på lite olika sätt med Novell.
Kolla även in i de katalogerna som skapas på servern vid installationen av scriptspråken, där finns en katalog för varje scriptspråk, med diverse manualer.
Eclipse->
Jag är inte helt säker, men jag tror Novells webserver kör exakt samma asp.dll som IIS'en. Dessutom klarar Novells Webserver de flesta scriptspråken Perl, Phyton, Java mm. mm.
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
[Redigerat av Toonster den 05 sep 2001]
snokkeMedlem sedan jan. 200155 inlägg Tackar för svaren...
Lägger dock antagligen ASP åt sidan, installerar Apache o kör PHP istället...
NetWare, kör en klon på ASP som heter NSP (ja, N för Novell då). Men där funkar det inte att köra alla kompnenter, så lösningen är krystad.
Sen sak tydligen ODBC kopplingarna vara enormt slöa.
Orsaken varför vi inte kör IIS e ju säkerheten som e bättre på Novell som körs överallt annars på nätverket...
/Snokke
[Redigerat av snokke den 06 sep 2001]
[Redigerat av snokke den 06 sep 2001]