webForumDet fria alternativet

Bästa lösningen (igen)

ASP

4 svar · 190 visningar · startad av Steveking

Medlem sedan aug. 2001150 inlägg
Frågan#1

Hejsan.

Jag skall utveckla ett utbildnings sytem åt ett företag. Eller snarare göra om det så att hela utbildningen blir dynamisk.
Dom ska kunna uppdatera texter etc.

Själva utbildningen är på ca 150 sidor.

Varje sida ser lite anorlunda ut.

Hade dom haft bilder på samma ställen etc hade ja kunna köra en struktur och hämtat ut med <%=RecSet("bild")%> - <%=RecSet("text")%> till enbart en sida. Men nu är alla sidor väldigt olika till placering av texter och bilder.

Dom vill att utbildningen ska se exact lika dan efter jag gjort den dynamisk.

Hur löser jag det på bästa sätt?
Ska ja göra varje .html sida till en asp sida ?

Blir väldigt många sidor och jobbigt att hålla reda på.

Som sagt. Jag kan inte använda mig av en struktur. Då varje sida inte har bilder/texter på samma ställen etc.

Kom gärna med lite tips.
Mvh

[Redigerat av Steveking den 05 sep 2001]

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

JAg hade gjort flera olika mallar, tex 10 stycke med olika placering, gjort mallar med inc filer och sedan använd mallarna mot databas tex för att skriva sidorna med server execute så som jag visade dig innan.

Förstår du ? Du lägger infon om sidorna i DBn samt vilken layout de ska ha. Du måste försöka standardisera sidorna lite annars kommer du få ett helvete och NADA struktur, men det är vad jag anser

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

Då detta system inte skall användas av speciellt många kommer det inte bli överbelastat etc.
Därför tänkte ja om man kanske kunde lägga in all html kod i tabeller?

Vet att detta inte vanligtvis är ett bra sätt. Men är ju soppas få som skall använda detta så det kommer inte gå allt för slött ändå.

Sen kommer jag göra så att jag lägger texten enskilt utan html formatering så dom kan ändra den som vanlig text.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Låter som en lösning som blir jobbig att vidare utveckla. Tänk på att alltid tänka på framtiden så att säga.

Jobbigt att redigera html kod om man ska göra ändringar. Det är inte ett så stort jobb så som jag skrev att man kunde gå till väga

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

10 mallar är inte jobbigt.
Men dom har en massa javascript på vissa sidor. Vanliga mouseover script och andra javascript.

Då måste jag lägga in html formaterad/javascripts kod i databasen för att koden till dom bilderna skall fungera etc.

[Redigerat av Steveking den 06 sep 2001]

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)