EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag har en lista som byggs upp dynamiskt... alltså användarna kan själva lägga in poster. Dock är defaultinställningen att listan är tom.
Hur gör jag då för att själva tabellen inte ska skrivas ut!? Hajjar ni?
I annat fall kan man skriva "IF NOT mySQL.EOF THEN response.write ...". Nu använder jag "FOR j = 0 to UBound(myGetRow, 2)".
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg så här brukar jag skriva i vb i alla fall för att gardera mig mot olika typer av mishaps.
if not isempty (myArray) and not isMissing (myArray) then...
mvh,
------------------
mördar-anders, det är jag.
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg mysql = connect.execute(sql)
if mySQL.EOF THEN
response.write "empty <br>"
else
arr = mysql.getrows()
for i = 0 to ubound(arr,2)
'...
end if
Jag har för mig att du får fel om du anropar getrows på ett tomt recordset, så du får kolla om det är tomt först.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Jag har för mig att du får fel om du anropar getrows på ett tomt recordset, så du får kolla om det är tomt först.
'on error resume next' Nej det är inga problem.
@anders, din kod fattar jkag inte riktigt, det passar nog inte riktigt i detta sammanhanget. Lars, man kan göra som du skriver fast jag har valt att skriva on error resume next.
---
Problemet finns att beskåda på näst sista bilden på <A HREF="http://"http://www.olailindgren.se/webadmin/"" TARGET=_blank>denna sidan</A> och heter "Mina bokmärken".
Just denna bilden är tagen innan jag använde getRows men om ni tänker er att man sparar koden för bokmärken i en array... Ja, då ska det helst se ut som det gör på bilden när det inte finns några bokmärken.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Lösning
IF session("listAgendaBookmarks") <> "" THEN
...
...
...
END IF
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg LarsGs variant är den rätta
------------------
/emission
If you see someone without a smiley, give them your colon.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg He... okej... Vad menar du med det? Egentligen?
1. Det var inte det jag frågade om.
2. Just den biten fungerar.
Ovanstående lösning skulle inte fungera i mitt fall då alla getrows läses in vid ett tillfälle, då man loggar in.
Om man modifierar posterna måste man givetvis läsa in de nya uppgifterna till sessionen och det görs i confirm filen.
Are you with?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
LarsGs variant är den rätta
ja, jag snackar nog i nattmössan.
emission, håller du räkningen?
jakob, vad är din fråga? :)
------------------
mördar-anders, det är jag.
[Redigerat av @nders den 05 sep 2001]