icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Är det nån som kan förklara varför inte min global.asa inte fungerar...:
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Session_OnEnd
Set Objconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Objconn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("data/XXX.mdb")
Objconn.open
strSQL = "UPDATE T_REGTID SET F_REGTID_SLUT = #"&Now()&"# WHERE ID = "&Session("LoggatID")&""
ObjConn.execute(strSQL)
ObjConn.close
Set ObjConn = Nothing
End Sub
</SCRIPT>
jag fattar inte vad som är fel....
------------------
- Vet du vad det blir om en kille från Dalarna startar en tidning och en radiokanal?
- Nej.
- Mas-media.
[Redigerat av icaaq den 04 sep 2001]
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag kanske ska utveckla min förfrågan lite.
det är så här, om jag kör nedanstående kod i loggaut.asp(som ligger i rooten) så funkar det perfekt:
Set Objconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Objconn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("data/medimatch.mdb")
Objconn.open
strSQL = "UPDATE T_REGTID SET F_REGTID_SLUT = #"&Now()&"# WHERE ID = "&Session("LoggatID")&""
ObjConn.execute(strSQL)
ObjConn.close
Set ObjConn = Nothing
men kör jag den i Session_OnEnd så funkar den inte. ??
kan det vara fel på installationen...?
------------------
- Vet du vad det blir om en kille från Dalarna startar en tidning och en radiokanal?
- Nej.
- Mas-media.
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg Är du säker på att sessionen dör?
skapa en logout.asp där du skriver
<%
Session.Abandon
%>
Stäng sedan din webbläsare (alla fönster), och se om det har hänt någonting...
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg naop :(
det funkar inte det heller....
Det läggs inte in något i db... :OO
Fasiken....Attans...Fy sjutton gubbar...vad arg jag blir.... x(
------------------
- Nej.
- Mas-media.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg session_onend brukar fungera riktigt dåligt, bara så du vet det.
det behöver alltså varken vara fel på kod eller installation, utan det är bara vanligt att det är så.
------------------
mördar-anders, det är jag.
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Så det jag måste påpeka att dem ska logga ut "manuellt" för att det ska funka da??
Fasiken osso
------------------
- Nej.
- Mas-media.
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg [Redigerat av Brimba den 04 sep 2001]
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Det du kan göra för att se om det är fel på scriptet är att gå in i "event viewer" på servern och kolla om det har blivit några "application"-fel angående ASP... :)
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg ok........ ska testa detta :)
------------------
- Nej.
- Mas-media.