Skarre Medlem sedan apr. 2001 2 427 inlägg Frågan 30 aug. 2001 16:17 #1 Jag ska snart sätta tänderna i ASP och undrar om det finns någon riktigt bra editor, eller om det är Notepad alt. Edit Plus som gäller även här.
------------------
// Skarre
Jag själv föredrar anteckningar och Homesite..
Sen finns det juh UltraEdit som är ganska så poppis...
------------------
Det är lättare att leva ett rikt liv som ung, när man vet att det väntar ett som gammal
E-post
[Redigerat av JAreMANNEN den 30 aug 2001]
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg
eller om det är Notepad alt. Edit Plus som gäller även här
Japp, använder du något annat så är du inte välkommen här! ;)
------------------
"It's not where ya from it's where ya at"
Japp, använder du något annat så är du inte välkommen här!
Tunga regler Pace, men ingen har sagt att livet är lätt
------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man
C casca Medlem sedan feb. 2000 5 891 inlägg Bara idioter kör med Notepad när det gäller programmering. :p ;)
D DavidB Medlem sedan jan. 2000 1 372 inlägg
Bara idioter kör med Notepad när det gäller programmering.
tack tack, det var snällt sagt ;)
Jag brukar köra med Notepad eller ibland (när jag kommer ihåg) så kör jag med TextPad
------------------
// David - Probably the best guy in the world
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Ja, jag förstår inte varför man skulle använda notepad för att skriva kod. Det enda notepad är bra till är att skriva ned kom-ihåg-lappar, knappt det.
Kolla i rätt forum så ser du några intressant trådar, t.ex denna: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum26/HTML/000082.html
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
C casca Medlem sedan feb. 2000 5 891 inlägg DavidB
Ja, jag förstår inte varför man skulle använda notepad för att skriva kod.
Hör Mästare Vides ord, nobla undermänniska.
:e
------------------
Nudge, nudge, know what I mean, know what I mean?
[Redigerat av casca den 30 aug 2001]
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg För kom-i-håg lappar så använder jag ATnotes - små gula post-it lappar! Helt ounbärligt!!
------------------
"It's not where ya from it's where ya at"
Interdev är trevligt.
------------------
http://www.tavlingar.se
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Okejdå, jag överdrev användningsområdet för notepad, den är helt enkelt inte bra på nått. :e
------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu
oelbal Medlem sedan jan. 2001 4 973 inlägg Jag använder Notepad till allt, inget krångel och man slipper alla dessa missvisande ikoner...
eeehhh, eller ja, jag använder ju Visual InterDev och PHPed ibland, men endast i nödfall....
------------------
Jag vill bara kramas...
J jorgen Medlem sedan feb. 2001 2 412 inlägg ASP:
Visual studio 6 eller homesite där jag har tillgång till det.
Annars mest notepad och dosedit ibland även ultra edit.
JAVA:
endast JBuilder
Jörgen :e
------------------
"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
P PatrikB Medlem sedan mars 2000 2 836 inlägg
Japp, använder du något annat så är du inte välkommen här!
ok ... får väl dra vidare då ... ;)
Använder i stort sett endast DreamWeaver, InterDEV (Visual Studio 6)
Denna fråga kommer alltid att vara som baken ... VÄLDIGT DELAD!!!
Det är en smaksak som endast du själv kan avgöra i vilken editor som du ska koda ASP i.
cya,
PatrikB
------------------
*ordning och reda!, pengar på fredag.*
Toonster Medlem sedan feb. 2000 1 590 inlägg Testa UltraEdit, du blir inte besviken.
www.ultraedit.com
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp!
P PatrikB Medlem sedan mars 2000 2 836 inlägg Varför byta när man redan trivs & vet hur en editor funkar???
cya,
PatrikB
------------------
B Bengan Medlem sedan juni 2000 690 inlägg Jag kör med EditPlus mest av gammal vana, funkar bra för flesta skriptspråk med färkodning, radnummer, avancerad sök o ersätt, osv.
UltraEdit är också bra men jag tycker den är lite "tung". Smaksak.
Har aldrig fattat vitsen med att använda Notepad... Det MINSTA man kan begära av en texteditor är färkodning, radnummrering och bra sök o ersätt, osv.
Att använda Notepad för större skripts är ju rena självtortyren :)
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."
Ska man lara sig sa ar det alltid battre att hoppa i den djupa delen med en gang. Visst, en "editor" gor det latt for dig, men eftersom du ar ny pa ASP kommer du tjana pa (i langden da alltsa) att borja med tex Notepad.
Du kommer att lara dig hitta dina egna fel snabbt (och forsta dom pa ett helt annat plan) och utan en massa blinkande rader eller symboler, och eftersom allting hardkodas sa blir du sa smaningom valdigt klar over vad du egentligen pysslar med. Jag havdar att dom som lar sig hardkoda forstar kodning battre och detta gor som ocksa till battre programmerare....
Naturligtvis kommer jag nu att fa en massa skit for detta :^)...eller hur killar??
Nar du kan mer kan du naturligtvis glida over till nagot "bekvamare" och mindre "anstrangande" men forst maste du ha en grund. Tycker jag iallfall....
MvH
/A
[Redigerat av annesophie den 01 sep 2001]
P PatrikB Medlem sedan mars 2000 2 836 inlägg ... jag håller med "tjejjen" ...
Det bästa är att lära den "hårda" vägen ;)
cya,
PatrikB
------------------