Har en fundering ang. 3djeparts programvara som t.ex. kollar ip-adressen på de besökare som besöker sajten ex: BrowserHawk tror ni den komponenten har ett bättre sätt att kolla ip-adress än Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") ?
Vad är det som skulle göra denna komponent mer pålitlig?
Nu har jag inte någon anning om hur bra det fungerar iofs, men själv tycker jag då alltid att man skall lita på det inbyggda så mycket som möjligt. Känns mer stabillt och säkert. (bara en egen åsikt)
Sjodahl: Exakt...men vad kan det vara som gör att sådana här komponenter "anses" vara mer säkra att få fram t.ex. unika besökare.
Jag skulle vilja veta vad det kan vara i dessa komponenter som ska vara så bra att det skulle vara ett alternativ att betala en massa pengar för saker som redan finns inbyggda.
Denkan, jag är ganska säker på att man kör BrowserHawk på sin egen maskin.
Det finns inte så mycket säkrare sätt att kolla IP-nummer än med REMOTE_HOST. Den kan ju innehålla IP-numret till proxyn som hämtar sidan. Då skickar ibland proxyn med X-Forwarded-For headern. Dock är den väldigt osäker att använda eftersom att vem som helst kan fejka den.
365 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2