SkarreMedlem sedan apr. 20012 447 inlägg
Idag hade jag en lektion i JSP (Jackson Structured Programming), men känner att jag skulle behöva komplettera genom att titta på några färdiga JSP-scheman. Jag har sökt utan att hitta några och undrar därför om någon annan vet var man kan hitta exempel på både avancerade och mindre avancerade JSP-scheman.
------------------
// Skarre
[Redigerat av Skarre den 28 aug 2001]
Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20013 362 inlägg
Dum fråga men jag har alltid trott att
JSP (Jackson Structured Programming)
ska vara
JSP (Java Server Pages)men tydligen har jag vart helt borta =(
------------------
- Listen, Iam a police officer if you kill me you are an dead man..
- No, you got that wrong, if i kill you you are a dead man
LukaspojkenMedlem sedan maj 20011 318 inlägg
Har inte hört talas om den sortens JSP. Vad innebär det?
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg
Har inte hört talas om den sortens JSP. Vad innebär det?
Jackson Structured Programming är en designmetod för att lösa programmeringsproblem och har ingenting med Java Server Pages att göra förutom förkortningen.
Jag tror att det främst är COBOL-farbröder som använder det i dagens läge.
För att svara på Skarres fråga så har jag ingen aning, något jag dock är tämligen säker på är att frågan knappast har att göra i detta forum... ;)
------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch
SkarreMedlem sedan apr. 20012 447 inlägg
Jag hittade ingen generell avdelning för programmering och valde "ASP, VBScript" eftersom jag håller på med det för tillfället. Hoppas ni har överseende.
Så, om inte JSP används längre undrar jag naturligtvis vilken metod som används nuförtiden. Är det upp till var och en att hitta på sina egna scheman eller finns det en modernare standard?
------------------
// Skarre
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg
JSP används mycket.
Cobol används mycket, så det är inte bara farbröder som sitter och underhåller gammal kod som håller på med Cobol.
Gör en sökning på google eller så.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg
Här har du en expert!!
JSP går utmärkt att ha som designmodell när det gäller ASP...
Tyvärr vet jag ingen internetsida, men kolla in högskolor/universitet med datautbildningar, mycket möjligt att det finns material online.
Tyvärr har JSP tappat sin glans i och med händelsestyrda och objektorienterade programmeringstekniker. Man har bara sekvenser, iterationer och selektioner att arbeta med.
Är det något du undrar över får du görna fråga, fast det kan vara svårt att visualisera ett schema i ett forum som detta...
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp!
sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg
så det är inte bara farbröder som sitter och underhåller gammal kod som håller på med Cobol.
Hehe, nej självklart är det inte bara "farbröder" som använder COBOL, jag använder farbröder som ett generellt begrepp på allt möjligt, jag menar inte specifikt "äldre" farbröder, det kan lika gärna vara 22-åriga farbröder :).
PS. Min farsa jobbar med COBOL-utveckling och använder JSP i sin utvecklingsprocess, men han är iofs en tvättäkta farbror :e DS.
Så, om inte JSP används längre undrar jag naturligtvis vilken metod som används nuförtiden.
Man använder UML, i vart fall för objektorienterade språk.
------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch