KrugMedlem sedan maj 200197 inlägg Någon som har koll på om man överhuvudtaget kan köra FSO på websamba?
Slängde ut en sida inatt och det funkade inte så bra.. testade med att ändra sökvägar och allt men jag får bara upp detta fel:
Microsoft VBScript runtime error '800a01ad'
ActiveX component can't create object: 'Scripting.FileSystemObject'
Rättigheter på mapparna verkar det ju vara gott om iaf (CHMOD 777).
Någon som vet?
MvH
Krug
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Av felmeddelandet att dömma verkar det mer som om själva funktionen i sig ej är aktiverad. 'Can't create object...'
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Av felmeddelandet att dömma verkar det mer som om själva funktionen i sig ej är aktiverad. 'Can't create object...'
KrugMedlem sedan maj 200197 inlägg Men det funkar ju på IIS5 på min burk utan problem..
Kan inte nån lägga en liten kod här som mer lr mindre garanterat funkar i en mapp med rätt rättigheter så jag kan testa med det när jag kommer hem från jobbet?
Vore mycket tacksam isf
MvH Krug
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg He... Dina inlägg tenderar att vara något diffusa.
1. Du fick det ju att fungera själv, men endå ber du om kod som fungerar!?
2. Jag trodde websamba var en webbserver men det kanske är ett tillägg till iis?
3. Bara för det funkar hemma behöver det ju inte fungera hos din internetleverantör. Det förutsätter ju faktiskjt att leverantören stödjer websamba. Av felmeddelandet att dömma verkar dom inte göra det.
??? Är jag fel?