Jag kör med Erik Juhlins ASP-kod för att bryta ord som är väldigt långa. Det första av alternativen fungerar, men det är alternativ 2 jag vill använda. Den koden ser ut så här:
Function ShorterString2(ByVal sString, ByVal lMaxLength)
Dim objRegExp
Set objRegExp = New RegExp
objRegExp.Global = True
objRegExp.Pattern = "(\S{" & lMaxLength & ",})"
ShorterString2 = objRegExp.Replace(sString, "<span style=""word-break: break-all;"">$1</span>")
Set objRegExp = Nothing
End Function
I sitt exempel använder han följande kod för att köra:
ShorterString2(" sdfsdfdssfdfvdgdgfsfggfgfgfgffgfdfgfggfdggfgfgfdgdffdfggffgg fgfgfgfdfs lalalal eoeooeoe", 5)
Om jag använder det rakt av så bryter den inte mitt långa ord, dvs resultatet blir så här: Bildlänk
Om jag ändrar maxlängden till något annat, typ 3, så bryter den det långa ordet, men även alla ord som är minst 3 tecken långa. Bildlänk
<span style="word-break: break-all;">Här</span> <span style="word-break: break-all;">testar</span> <span style="word-break: break-all;">jag</span>
Om jag sätter det till 30, vilket jag tänkt använda, så blir det samma sak som med 5, dvs den bryter inte ordet. Dock finns, liksom med en 5'a, SPAN-tagen med i HTML-koden och ligger runt det långa ordet. Trots det bryts inte ordet när cellens bredd tagit slut.
Vet inte om det här är ett ASP-problem eller HTML-problem, men jag börjar här.