OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg jag får ingen ordning på det.. *gråta högljutt* ;)
jag har satt skrivrättigheter på mappen och databasen, samt lagt till primärnycklar i tabellerna (i priswebsverige är det art, i kat_join är det en egen kolumn; ID)..
vad mer kan det vara.. jag förstår inte..
------------------
Set myWorld = Connect.Execute("DELETE * FROM world WHERE sex = "male"")
I have comed to take what is rightfully mine. Existence in eternity. And all i need is your creditcard number. | Existence
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
jag har satt skrivrättigheter på mappen och databasen,
för IUSR_xxx?
------------------
mördar-anders, det är jag.
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg jajamensan, kapten! :)
detta är jag 100% säker på.
------------------
I have comed to take what is rightfully mine. Existence in eternity. And all i need is your creditcard number. | Existence
LLarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Nej, jag tror inte heller på att det är något problem med rättigheter.
Om du definierar artnr och katid i kat_join som primärnyckel och testar den här frågan
Connect.Execute("UPDATE priswebsverige SET katid = (SELECT distinct katid FROM kat_join WHERE artnr = priswebsverige.art)")
Jag vet inte om det hjälper. Jag har inte tillgång till någon Access databaseså jag kan tyvärr inte testa något själv.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Om du definierar artnr och katid i kat_join som primärnyckel
vad menar du? jag kan ju inte ha båda som primärnyckel i samma tabell?
jag antar att du menar art i priswebsverige och artnr i kat_join..
katid i kat_join går ju inte, för det finns ju många som är samma i den kolumnen.
------------------
[Redigerat av OveRRidE den 23 aug 2001]
LLarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Jag menar att båda kolumnerna tillsammans utgör primärnyckel.
alter table kat_join
add constraint x primary key(artnr,katid)
------------------
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg nu är jag inte med..
kan man "sammanfoga" dessa till en primärnyckel då?
hrm..
------------------
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg funkar inte efter din "alter table" sats där.. itne ens med den nya SQL:en..
------------------
LLarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Nej, jag vet tyvärr inte vad som är fel. Det verkar nästan som om Access inte har stöd för den typen av update-satser.
------------------
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg *mordbrand*
jag skall f*n sluta köra access ;)
------------------