Jag tänkte kanske göra så att besökaren själv ska få välja ett personligt färgtema. Visst kan jag göra så att han får välja mellan 16 färger men går det att ta reda på vilka färginställningar han har på sin dator.
Och efter det rada upp alla färger så att han får välja...
------------------
Man kan ta den säkra vägen: Göra en stilren sida, snygg men lätt.
Eller så kan man ta den svåra: Mycket grafik och flashiga ting, och riskera att mislyckas.
Ajdå råkade skriva i väldigt fel forum...
Kan nån flytta till ASP forumet
Tack på förhand...
------------------
Eller så kan man ta den svåra: Mycket grafik och flashiga ting, och riskera att mislyckas.
hallå!finns det nån forumsledare här som kan flytta detta till ASP/VBscipt???
------------------
Klart det går med ASP, personen väljer en färg så sparas den en cookie på hans dator, sen hämtar man cookien som skall vara istället fr Färg Hexkoden i body taggen,
om jag inte fattat det fel, eftersom jag har inte sovit nått inatt..
------------------
If your car is under control, your just not going fast enough,
[r]Att spara en färgschema, men inte att känna av klientens färginställning. Det är i Javascript du gör det... Ska kolla upp hur!
------------------
Say hello to my stinky little friend!
Äh...har jag missuppfattat frågan här kanske...men Rinaldo var väl ute efter att ta reda på vilka färginställningar som är gjorda på klientdatorn, dvs. vilka färger som används på fönster, skrivbordet, teckensnitt m.m.
Alltså inte bara vilken upplösning och antalet färger som klienten har.
För att ta reda på vilka window färger som används kan du använda win32-API.t "GetSysColor".
"Declare Function GetSysColor Lib "user32.dll" (ByVal nIndex As Long) As Long
och för att ändra färgerna kan du använda "SetSysColors":
Declare Function SetSysColors Lib "user32.dll" (ByVal cElements As Long, lpaElements As Long, lpaRgbValues As Long) As Long