aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Administratören(för servern) här på jobbet påstår att Dundas Upload och Jmail har massor av säkerhetshål och tvingar oss därför att enbart använda microsofts komponenter :(
Någon som har bra tips på Microsoft komponenter som klarar mer än CDonts och den vanliga upload komponenten(om man nu kan kalla det så) som följer med IIS:en
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Dundas vet jag inte så mycket om, men att JMail skulle ha säkerhetshål var något nytt.
I princip är båda dessa komponenter av en typ som inte kan ha några relevanta säkerhetshål. JMail sköter t.ex. all sin sockethantering via Microsofts API:er.
mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg Hade en lärare på en kurs i asp en gång för länge sedan som påstod att jmail sände iväg ett litet ping varje gång man använde den till någon server, och därmed skulle dimac veta om alla som använde jamil...
...men fan trott att de sitter och analyserar sina gigantiska loggar och jämför mot sitt kundregister eller vad de nu skulle med en sådan dum grej till... :h
------------------
I don't give a good fuck what you know or don't know, I'm going to torture you anyway.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Borde inte Dundas sköta allt via Microsofts API:er också?
Tycker det verkar överdriven oro från vår tekniker!?
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Borde inte Dundas sköta allt via Microsofts API:er också?
Japp :)
Tycker det verkar överdriven oro från vår tekniker!?
Japp :)
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg .. håller med föregående talare ;)
försök att "fostra" din admin .. går inte det, se till att få adminkonto på servern ... underlättar en hel del *skrattar*
cya,
PatrikB
------------------
*ordning och reda!, pengar på fredag.*