webForumDet fria alternativet

Dagens skämt

ASP

20 svar · 266 visningar · startad av Pace

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
Frågan#1

http://www.aspcode.net/

Sidan handlar om asp, inte sant? Gissa vilket språk sidan är gjort i :e

------------------
Peter D

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

öhh! okej jag e ganska ny men även jag kan ju se att det står "http://www.aspcode.net/aspcode/index.php" <-- PHP !! vart vill du komma med det??

Medlem sedan aug. 200150 inlägg

Ja det kan ju tyckas olyckligt men det är ju bara en privat sida, han tog väl det billigaste webhotellet han kunde hitta.

Jag tycker det är komiskt. Ungefär som om Microsoft skulle köra sina i php :e

------------------
Peter D

Medlem sedan jan. 20001 372 inlägg

har också sett det några gånger och tyckt det verkat lite skumt

------------------
// David - Probably the best guy in the world

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Jag tycker det är komiskt. Ungefär som om Microsoft skulle köra sina i php :e

njaaa inte riktigt da ;)

Men jag förstår inte varför man lägger en sån tid på en sida om ASP när man jobbar i PHP :OO

------------------
I like ¼ £ whith cheese

Joooo, lite ;)

------------------
Peter D

Medlem sedan aug. 200150 inlägg

Förmodligen för att han inte ens designar sidorna själv utan använder nåt skräp kallat phpnuke.

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Vad är PHPNuke???

------------------
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

PHPNuke är ett system, byggt i PHP, som man kan använda för att snabbt sätta upp webbplatser liknande t.ex. aspcode.net . Medlemsinloggning, nyhetfunktioner etc. kommer med, så det är bara att fylla med innehåll.
http://www.phpnuke.org/

Finns det någon sådan motsvarighet på ASP sidan?

------------------
Peter D

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Gå in på SourceForge och sök på "nuke asp". Jag fick upp tre projekt, som dock är i ganska tidiga utvecklingsstadier. Men ni kan ju dra era strån till stacken och hjälpa till :)

------------------
"There's no such thing as a stupid question, only stupid people"

Medlem sedan mars 2001339 inlägg

DreamWeaver UltraDev borde vara ngt.

------------------
//
Kick yer boots off and come on in
//

Medlem sedan aug. 200136 inlägg

Hej,

jag är Stefan från ASPCode.net. Ja, jag har så mycket trafik/besökare att jag måste ha en egen dedikerad server i USA.

Hade en Win2000 burk i ung ett år men dels steg priserna för bandbredd dels har reklamintäkter på nätet ( Dtocom-döden ) sjunkit till ca 10% av vad de var för ca 1 år sedan. Så, 450 dollar i månaden för en egen NT burk eller 99 dollar för en Unix burk...

Allt handlar inte om ideologier - de som tror sånt är helt fel ute, jag älskar ASP och har skrivit ett antal populära script som jag sprider - detta genom en sida skriven i PHP... So what???

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Svar på tal :e

å välkommen till wF Stefan!

------------------
Man kan ta den säkra vägen: Göra en stilren sida, snygg men lätt.
Eller så kan man ta den svåra: Mycket grafik och flashiga ting, och riskera att mislyckas.

Medlem sedan juni 20001 257 inlägg

Vågar man fråga vilken nivå annonsintäkterna ligger på för dig?

------------------
http://www.tavlingar.se

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Jag tror vissa här har för mycket fritid. :e

--

Välkommen Stefan! :)

------------------
"It's my poor friend me."

Det jag säljer som är ASP/Utvecklar-relaterat ( dvs targetted advertising ) går för runt $4-6 CPM ( dvs per 1000 visningar ), dock så får jag inte allt utrymme sålt, så jag kör Flycast, BurstMedia och FastClick Run-Of-Network kampanjer vilket numera är nere på helt patetiska nivåer, jag landar på ca $0,10 ( ja, 10 cent ) per 1000 visningar för detta...

Jag menar, det är sådana siffror som gör att man nästan förlorar på att få fler besökare ( fler besökare = större bandbreddskostnad )

Jag minns hösten -99 när man fick runt $3 CPM på Flycast och dom sålde allt - men då hade man ju inte alls samma trafikmängder som idag - faktum är att ASPCode.net inte ens fanns då, det var andra sajter som jag hade då.

Casca och Rindaldo: Glömde tacka för välkomnandet:) Jag har vid ett flertal tillfällen varit in på denna sajt, men aldrig registrerat mig, nu så såg jag i statistiken att det kom besökare härifrån och eftersom det var publicitet i negativ bemärkelse tänkte jag att det är bäst att svara...

Medlem sedan juni 20001 257 inlägg

Hur många sidvisningar/unika besökare per dag har du?

------------------
http://www.tavlingar.se

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)