Har ett problem som jag inte ens vet hur jag ska beskriva!
Jag har ett formulär som hämtar formulär innehåll ifrån en databas!
Varje produkt i formuläret kan innehålla upp till 3 kolumner med 4 alternativ(radio buttons) i varje kolumn.
Mitt problem är att ta emot datan och veta vad formulär fälten heter!
Formuläret:
<form name="form1" method="post" action="marketing_order_2.asp">
<%
markSQL="Select * From Markmat Where MarkBel="& path("MarkPathID") &" Order by MarkOrder"
Set mark=Conn.Execute(markSQL)
Do Until mark.EOF
%><input type="hidden" name="<%=mark("MarkID")%>-5" value="<%=mark("MarkID")%>">
<% If mark("C1_Y")="yes" Or mark("C1_Y2")="yes" Or mark("C1_Y3")="yes" Or mark("C1_Y4")="yes" Then %>
<input type="radio" value="none" name="<%=mark("MarkID")%>-1" onFocus="this.blur();" checked>
<% If mark("C1_Y2")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C1_P1" name="<%=mark("MarkID")%>-1" onFocus="this.blur();">
<% End If
If mark("C1_Y3")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C1_P2" name="<%=mark("MarkID")%>-1" onFocus="this.blur();">
<% End If
If mark("C1_Y4")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C1_P3" name="<%=mark("MarkID")%>-1" onFocus="this.blur();">
<% End If %>
<%
End If
If mark("C2_Y")="yes" Or mark("C2_Y2")="yes" Or mark("C2_Y3")="yes" Or mark("C2_Y4")="yes" Then %>
<input type="radio" value="none" name="<%=mark("MarkID")%>-2" onFocus="this.blur();" checked>
<% If mark("C2_Y2")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C2_P1" name="<%=mark("MarkID")%>-2" onFocus="this.blur();">
<% End If
If mark("C2_Y3")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C2_P3" name="<%=mark("MarkID")%>-2" onFocus="this.blur();">
<% End If
If mark("C2_Y4")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C2_P3" name="<%=mark("MarkID")%>-2" onFocus="this.blur();">
<% End If %>
<%
End If
If mark("C3_Y")="yes" Or mark("C3_Y2")="yes" Or mark("C3_Y3")="yes" Or mark("C3_Y4")="yes" Then %>
<input type="radio" value="none" name="<%=mark("MarkID")%>-3" onFocus="this.blur();" checked>
<% If mark("C3_Y2")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C3_P1" name="<%=mark("MarkID")%>-3" onFocus="this.blur();">
<% End If
If mark("C3_Y3")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C3_P2" name="<%=mark("MarkID")%>-3" onFocus="this.blur();">
<% End If
If mark("C3_Y4")="yes" Then %>
<input type="radio" value="C3_P3" name="<%=mark("MarkID")%>-3" onFocus="this.blur();">
<% End If %>
<% End If %>
<%
mark.MoveNext
Loop
mark.Close
Set mark=Nothing
%>
</form>
på mottagar sidan började jag bygga en "for" loop men fälten är beroende på "hidden" fältet för varje produkt. Valuen i radioknapparna är kolumnnamnen i DB:n så att jag vet vad jag ska hämta för information sen...
Gjorde det här först, men kom på att det var helt fel :(
For Each obj In Request.Form
If Right(obj,2) = "-5" Then
strValu1 = Request.Form(obj)
SQL="Select * From Markmat Where MarkID="& strValu1
Response.Write(SQL)
Set prod=Conn.Execute(SQL)
End If
If Right(obj2,2) = "-1" Then
If Request.Form(obj2)=strValu1 Then
strValue = Request.Form(obj2)
If strValue<>"none" Then