MengMedlem sedan feb. 2003549 inlägg Okej, såhär:
rep1 = Fixa(Request.Form("rep1"))
rep2 = Fixa(Request.Form("rep2"))
kasseretdato = Fixa(Request.Form("kasseretdato"))
Andretdato = now()
If rep1 = "" Then
[b]r1[/b] = "rep1 = null"
Else
[b]r1[/b] = "rep1 = '" & rep1 & "'"
End If
If rep2 = "" Then
[b]r2[/b] = "rep2 = null"
Else
[b]r2[/b] = "rep2 = '" & rep2 & "'"
End If
If kasseretdato = "" Then
[b]kd[/b] = "kasseretdato = null"
Else
[b]kd[/b] = "kasseretdato = '" & kasseretdato & "'"
End If
Conn.execute("Update modtagelsesrapporter Set "& [b]r1[/b] &" , "& [b]r2[/b] &" , "& [b]kd[/b] &" , Andretdato='" & Andretdato & "' Where id = "& Request.Querystring("id")),,128
ok? :stud
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jo, visst blir det lite tydligare? Men nu menade jag inte bara denna kod, utan försök att indentera all kod du skriver. Det blir mycket enklare att följa upp, rätta till och vidareutveckla om man kan se hur koden hänger ihop.
mvh
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg *tumme upp för indentering*
MengMedlem sedan feb. 2003549 inlägg Jepp det ska jag göra, men jag använder bara notepad och har i stortsätt vant mig vid att genomskåda röran men det får det bli ändring på då =) Tack för hjälpen och pressen att jag skulle klara det själv!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
men jag använder bara notepad
Varför ända in i glödheta bäverskägget gör du så mot dig själv? Använd en riktig editor med färgkodning, det finns massor av finfina gratisalternativ.
mvh
MengMedlem sedan feb. 2003549 inlägg jo men nu har jag använt notepad i 7 år till att koda, då är man inte så sugen på att lära sig en sunkig editor =) fick en demo av homesite av Juhlin men den har jag aldrig ens startat.