GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hejsan...
ar det mojligt att plussa pa ngt pa en session, dvs jag lagrar vikterna av en produkt i en sessions.
nar man klickar pa add to cart sa lager jag in vikten av den produkten i en session, session("weight") om man sedan klickar pa tillbax o handlar mera sa vill jag att nasta produkt man handlar om dess vikt e 200 sa skall den adderas till det befintliga vardet...
nar man klickar pa add to cart sa laser jag in vikten genom session("weight") = request.form("weight")
nar man sedan gar tillbax o handlar mer sa vill jag pa ngt satt att den nya vikten aderas till sessionen o inte ersatta.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Varför inte bara hela tiden tilldela värdet i session via just värdet i sessionen plus något? Använd vbscript metoden CInt för att omvandla så du kan plussa :)
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg men hur ska jag kunna tilldela vardet till den gamla sessionen eftersom jag laser ju in en session da de klickar pa add to cart via:
session("weight") = request.form("weight")
sa varje gang de klickar pa add sa kors ju denna kod
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Hur ska du lära dig om du inte ens försöker själv?
Var ju över ett år sedan jag skrev något i vbscript, men detta borde fungera
Session("weight") = Cint(Session("weight")) + Cint(request.form("weight"))