ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg Finns det något sätt att konvertera word (doc)-filer till html, sida för sida eller att man får bestämma vilka sidor i dokumentet som skall exporteras.
I Word konverteras hela dokumentet, men jag vill bestämma vilka sidor som skall exporteras.
Finns det någon lösning i ASP där man kan läsa in doc-filerna och dela upp dem sida för sida och sedan konvertera eller finns det någon som vet av nåt bra program för att sköta denna konvertering?
mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg Sysslade lite med att pilla runt i word filer för ett tag sedan, använde mig av vb com object.
Summa summarum kan man säga att jag hittade inga vettiga komponenter.
För att komma åt word filer och texten i dem var man tvungen att ha word installerat på servern. Det tog oändligt med prestanda eftersom servern startade upp word varje gång man skulle åt en fil.
Jag tror att antingen får man lägga ner mycket tid på att utveckla en komponent som kan göra mycket, eller bita i det sura äpplet och helt enkelt dela upp dina word dokument i flera doc filer och spara varje fil som en html sida. Trist.
Kanske inte så mycket hjälp, men det är min erfarenhet.
------------------
------------------------
Gee, that was really exciting. I bet you're a big Lee Marvin fan, aren't you?
ironheadMedlem sedan mars 20011 346 inlägg :( *suuurt*
jaja, tack iallafall!