Jag har ett formulär som skickar en massa information.
Skriver jag ut strängen med request.form() så får jag allt i en sträng.. men jag vill kunna plocka ut vad det är som skickar och vad det har för value.. tex
name=kalle&enamn=kula
Använder jag for each item in request.form så får jag ut allt.. men jag vill bara hämta önskade data.. specificerar jag med request.form("namn") så får jag bara value tebax..
hoppas det inte blev för rörigt.
------------------
//
Kick yer boots off and come on in
//
LinaMedlem sedan jan. 2001332 inlägg Ehhh....
Va?
:q
------------------
Du lever bara en gång och den gången är nu!
Ok..
Det som skickas från formuläret och tas emot av request.form() innehåller en massa information, bla namnet på fältet och vilket värde det antas enligt följande
name=kalle&e-name=kula osv..
Nu vill jag ta ut dessa önskade värden och presentera dem, om jag använder request.form("name") så får jag ut kalle men jag vill kunna få ut även name från formuläret, altså se vilket fält som innehar vilket värde.. fortfarande rörigt?
------------------
//
//
brwMedlem sedan juli 2000619 inlägg Du kan prova följande:
<%
For each stritem in Request.Form
Response.Write Request.Form(stritem) & "<br>"
Next
%>
Kan ju vara något att utgå ifrån... ;)
------------------
Ingenting är omöjligt, bara en utmaning.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Tror det är det här du är ute efter.
Den samlar in alla request.form och presenterar dem.
<%
for each x in request.form
response.write x & " = " & request.form(x) & "<br>"
next
%>
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
Tack för er hjälp.. men det är så att jag vill inte lopa igenom alla formulärfälten.. många är ointressanta att presentera.
Jag har löst problemet på annat sätt och lagrat dem i en array som sedan hämtar ut önskade data.. tack för ert visade engagemang =)
------------------
//
//