Helloo... jag blir så trött i mössan, jag sitter och stirrar på samma kod hela tiden men kan inte se vad som e fel...
Alltså det jag vill göra är att när man väljer nått ur min dynamiska dropdown så visas innehållet från en databas beroende på vad man valt i droplisten.. och sen gå ju droplisten tillbaka till "ursprungsläget" men jag vill att den ska stanna på tex val nr 2 om jag har valt det ... jag har försökt att få den att fatta vilket val som ska vara "selected" med en if sats men det verkar ju inte funka specielt bra... jag tar emot valet man gjort i droplisten från en querystring och sen jämför jag den querystringen med den posten som den är på "just nu" och om dom överrensstämmer så ska den vara selected men det verkar inte funka.. bye the way.. jag vet att dom överrensstämmer ... jaja koden fron formuläret e nedan.. hoppas nån fatta vad jag menar trots att jag e så himla opedagogisk..
<form name="lanform" method="Post" action="showAterforsaljare.asp">
<select name="lan" onchange="javascript:return GetValue();">
<%
Do Until RecSet.EOF
if RecSet("landskapsID") = valtLan then
%>
<option selected value="<%=RecSet("landskapsID")%>"><%=RecSet("landskapsNamn")%></option>
<%
Else
%>
<option value="<%=RecSet("landskapsID")%>"><%=RecSet("landskapsNamn")%></option>
<%
End if
RecSet.MoveNext
Loop
%>
</select>
</form>