LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Vi håller på med ett enkelt forum just nu, och har stött på ett RegExp-problem. Vi vill så gärna använda oss utav en citeringsfunktion, ungefär som den här på wF. Det går bra att använda citat-taggar utanför varandra, men det går inte lika bra att nästla citat-taggar.
Koden ser just nu ut så här:
.Pattern = "\[citat\]((.|\s)*?)\[/citat\]"
strReturn = .Replace(strReturn, "<br /><br /><span style=""font-size: 10px"">Citat:</span><br /><div class=""code_area"">$1</div><br />")
Hur skall man göra för att både nästlade citat-taggar och fristående citat-taggar att fungera?
r\ Jag har redan sökt efter relaterande trådar, men de jag fick upp hjälpte tyvärr inte.
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg Löste det med funktionen
Function Citat(str)
Do Until InStr(str, "[ citat]") = 0 OR InStr(str, "[/citat]") = 0
intStartPos = InStr(str, "[ citat]")
intStopPos = InStr(str, "[/citat]")
str = Replace(str, "[ citat]", "<br /><span style=""font-size: 10px"">Citat:</span><br /><div class=""code_area"">", 1, 1)
str = Replace(str, "[/citat]", "</div><br />", 1, 1)
Loop
Citat = str
End Function
istället. :)
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Japp, och vem var det som "kom på" lösningen? ;) :e :bla
Hur använder man den funktionen?
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg
WebbisNet skrev:
Hur använder man den funktionen?
Precis som man använder vilken annan funktion som helst.
Response.Write(Citat("[ citat]hejsan...[/citat]"))
/red Kom på att de två översta raderna i funktionen blev onödiga efter att jag hade gjort om funktionen, så dem kan du ta bort om du vill. ;)
Får det inte att funka i den här textarean.....det ska vara när man svarar på ett PM i mitt community så ska den föregående texten skilja sig från den nya
Jag får
Slut på programsats förväntas.
/mail/reply.asp, line 38, column 34
PrintTextarea "txtMess", "(Citat("[citat] "&reply("message")&" [/citat]"))", standardInputWidth+485,standardInputHeight+200
---------------------------------^
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg PrintTextarea "txtMess", Citat("[ citat]" & reply("message") & "[/citat]"), standardInputWidth+485,standardInputHeight+200
Tror jag nog ska fungera. :)
Sebbe skrev:
PrintTextarea "txtMess", Citat("[ citat]" & reply("message") & "[/citat]"), standardInputWidth+485,standardInputHeight+200
Tror jag nog ska fungera. :)
funkar bättre.....ska bara försöka få koden att köras och inte visas i textarean :-)