aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Försöker få en select att söka i två tabeller men det funkar inte:
Select * From Users Where Username Or Custnumb='" nått "' And Password='"bla bla"'
dvs den ska kolla i båda tabellerna efter det inmatade värdet "nått" och se till att password är "bla bla" på den post som hittades, går det i en Select sats eller måste jag köra if satser?
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
ERR0RMedlem sedan dec. 2000596 inlägg Pröva med:
Select * From Users Where Username Or Custnumb LIKE '" nått "' And Password LIKE '"bla bla"'
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Incorrect syntax near the keyword 'Or'.
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
ERR0RMedlem sedan dec. 2000596 inlägg Select * From Users Where Username LIKE '" nått "' Or Custnumb LIKE '" nått "' And Password LIKE '"bla bla"'
------------------
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Select * From Users Where Username LIKE '" nått "' Or Custnumb LIKE '" nått "' And Password LIKE '"bla bla"'
------------------
Peter D
TobbsterMedlem sedan mars 2001309 inlägg
Select * From Users Where Username LIKE '" nått "' Or Custnumb LIKE '" nått "' And Password LIKE '"bla bla"'
När man skriver så här Pace så behöver man ju inte skriva like det funkar väl med = det är ju bara ett möjligt värde
Select * From Users Where Username = '" nått "' Or Custnumb = '" nått "' And Password = '"bla bla"'
------------------
Är man medlem på WF så behöver man inga vänner !
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg eeehh nu så kan man skriva vilket username som helst till ett password om bara båda finns i DB:n :(
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Select *
From Users
Where (Username = '" nått "'
Or Custnumb = '" nått "')
And Password = '"bla bla"'
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Tobbster: Oj då... :r ska nog kolla vilket inlägg jag kopierar ifrån! ;) Tackar tackar!!
------------------
Peter D
TobbsterMedlem sedan mars 2001309 inlägg Det är lungt jag är van att bli ignorerad... :e
------------------
Är man medlem på WF så behöver man inga vänner !