Du måste använda samma tillvägagångssätt som med dina andra formulärsfält, typ:
SQL = "Insert Into files(category,name) Values('" & Request.Cookies("5days") & "','" & Upload("upload").Item("url")
& "')"
Skulle jag tro det ska stå.
1 svar · 200 visningar · startad av illusion
Hej jag har försökt med ett gallery-script, när jag försöker ladda upp en fil i admin-sektionen, och samtidigt när jag ska lägga till adressen till filen i databasen så uppdateras inte databasen, den laddar upp filen till servern men inget händer med databasen.
<%
If (Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST") Then
Set Upload = get_upload_files()
fcontent = Upload("upload").Item("content")
extension = right(extract_filename(Upload("upload").Item("filename")),4)
If objFSO.FileExists(Files_upload & "\" & extract_filename(Upload("upload").Item("filename"))) Then
Session("mess") = "Det finns redan en fil med det namnet, byt namn på filen !!!"
Response.Redirect strPageName
Else
If instr(strAllow,extension) then
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" &Server.MapPath("../Dbase/gallery_db.mdb")
SQL = "Insert Into files(category,name) Values('" & Request.Cookies("5days") & "','" & Request.Form("url") & "')"
Conn.Execute(SQL)
Set File = objFSO.CreateTextFile(Files_upload & "\" & extract_filename(Upload("upload").Item("filename")))
Else
Session("mess") = "Filen är ej godkänd. Endast <b>" & strAllow & "</b> är godkända."
End If
End If
For i = 1 to LenB(fcontent)
File.Write chr(AscB(MidB(fcontent, i, 1)))
Next
File.Close: Set File = Nothing
Session("mess") = "Du har gjort en lyckad uppladdning !!!"
End If
%>
Du måste använda samma tillvägagångssätt som med dina andra formulärsfält, typ:
SQL = "Insert Into files(category,name) Values('" & Request.Cookies("5days") & "','" & Upload("upload").Item("url")
& "')"
Skulle jag tro det ska stå.