Jajjamensan, Jag har sökt ;)
Och nej, jag blev inte klokare för det :e
Och ja, har kollat på dokumenteringen för AspSmartUpload, annars hade jag aldrig lyckats komma så här långt ;)
Jag har 5 uploads (10 formulär) som skickar till dokumentet. (som ni kommer se i mitt kodexempel nedan :))
Jag vill att för varje upload som är 'aktiv' dvs inte tomt fält, utan en riktig upload, skall det "insertas" en post i databasen.
Jag vill för varje post som skapats döpa filen till till kolumen "ID" som är av autonumber i databasen.
sen vill jag spara filnamnet i en kolumn i databasen tillsammans med information angående bilden, som postas i ett vanligt textformulär. Men jag vet inte vad jag ska döpa textfälten till?
Sen har jag för övrigt inte en aning om hur hela fridens namn resten utav ASP koden skall se ut
Skulle vilja ha hjälp och utforma scriptet, fast dock klarar jag av att skriva SQL satserna själv :) Så det räcker men att ni skriver
' SQL lägga till en post i databasen
Eller något liknande
Om ni har uppfattningssvårigheter, av det jag har skrivit, Then let me know, så försöker jag förklara bättre :)
<FORM METHOD="POST" ACTION="do_upload.asp" ENCTYPE="multipart/form-data">
<input name="[b]?????[/b]" type="text" size="30"><BR>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50"><BR>
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Upload">
</FORM>
<%
Dim mySmartUpload
Dim intCount
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.AllowedFilesList = "jpg,jpeg"
mySmartUpload.Upload
intCount = mySmartUpload.Save("f:\inetpub\wwwroot\status\upload")
Response.Write(intCount & " file(s) uploaded.")
%>
10-4 over and out
edit:/ tog bort sista delen, löste det på egen hand :e
I stora drag, det viktigaste jag behöver veta är hur man 'sejvar' bilden med eget filnamn dock med samma filändelse :) resten kan jag joxxa o trixa med och återkomma när jag kör fast :)