AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Någon som kan hjälpa mig att splitta upp en .sql fil så att den delas på flera filer med hjälp av ASP?
Lite av sql-filen filen ser ut så här:
#
# Struktur för tabell `community_boende`
#
CREATE TABLE `boende` (
`boende` char(255) default NULL
) TYPE=MyISAM;
#
# Data i tabell `community_boende`
#
INSERT INTO `community_boende` VALUES ('Lägenhet');
INSERT INTO `community_boende` VALUES ('Villa');
INSERT INTO `community_boende` VALUES ('Studentrum');
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det ser ut som om du borde kunna göra enligt den här principen:
' skapa objekt
' ...
strFileContent = objFSO.ReadAll
varFileContent = split(strFileContent, vbCrLf & "#" & vbCrlf)
' ...
' loopa igenom varFileContent och skriv till filer
mvh
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Är det någonting du kommer att behöva göra ofta och med stora filer? I annat fall låter det ju som nåt som går snabbare att göra manuellt genom att klippa och klistra.
Om du kommer att behöva göra det oftare låter det som att det är enklare om du gör ett ASP-skript som gör dumpen istället.
Förresten ser inte databasstrukturen helt optimal ut. boende borde nog vara en varchar(30) istället och så borde det finns ett boendeID som du använder i andra tabeller där du behöver lagra boendetypen.
Datorer är förtjusta i siffror, så det ska man använda så mycket som möjligt, för då går det snabbt och tar lite minne.
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Jag har en stor fil i mitt fall som inte går att lägga in via nåt program för datorn hänger sig så jag behöver bara göra det typ en gång.
Ska kika på ditt exempel anders..
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Men hur loopar jag och sparar? Jag är inte så bra på FSO....
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Guide till filsystemsobjektet: http://www.devguru.com/technologies/wml/vbscript/quickref/filesystemobject.html
for i = 0 to ubound(varFileContent)
' gör prylar
next
Mvh
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Okej, tackar. SKa kika på sidan...