Någon som har något förslag på hur man kan optimera denna kod och samtidigt räkna ut vilken plats som man ligger?
Dvs. när man jämför kolumnen "snygg_snitt" jämfört med alla andra medlemmar.
Set RecSet = Connect.Execute("Select bild,snygg_poang,snygg_roster From members Where username = '"& Replace(who,"'","''") &"' LIMIT 1")
Dim bild, rost, poang, roster, totalt, snittet
bild = RecSet("bild")
rost = Request.form("poang")
poang = Int(RecSet("snygg_poang"))
roster = Int(RecSet("snygg_roster"))
totalt = poang/roster
snittet = Left(totalt,3)
Connect.Execute ("update members set snygg_snitt='"& totalt &"' Where username = '"& Replace(who,"'","''") &"' LIMIT 1"),,128
Tror att du får bygga dig en snurra som räknar igen om placeringar så har i alla fall jag lös det tidigare, byggde en sajt om lådbilar för några år sedan... Har dessvärre inte koden kvar för den...
Tanke ang plaseringslista... Kan dock vara lite moissvisande men det går säkert att lösa...
Ta fram personen du vill ha fram platsen på. Kolla poängen och ta fram en COUNT på antalet poster där snygg_snitt är => än ditt offer... På så vis har du fram antalet poster som har bättre poäng eller lika många poäng som ditt "offer"...
Kommentar ang din db... Lagra ALDRIG värden i en databas som du kan räkna ut av beffintlig data i databasen... Det minskar risken för felaktigdata...
Använder jag Flot så får jag detta fel mess:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.20a-nt]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '5 AND sort = 'arm'' at line 1
/vote.asp, line 49
Rad 49:
Set Rs = Connect.Execute("SELECT COUNT(*) FROM members Where snygg_snitt > " & snitt & " AND sort = '"& sort &"'")
Löste själva COUNT delen med dessa två RecSet.
Någon som vet ett smidigare sätt eller åtminstonde få ihop dom till en RecSet?
Set Rs = Connect.execute("SELECT snygg_snitt from members where username='"& Replace(who,"'","''") &"'")
snitt=Rs(0)
Rs.Close : set Rs=nothing
Set Rs = Connect.Execute("SELECT COUNT(*) FROM members Where snygg_snitt > '" & snitt & "' AND sort = '"& sort &"'")
place=Rs(0)
Rs.Close : set Rs=nothing