webForumDet fria alternativet

Totaltrög SQLjoin

6 svar · 188 visningar · startad av erka

erkaMedlem sedan dec. 19994 597 inlägg
	SQLStmt = "SELECT Contacts.PosNo, Contacts.CustomerID, Contacts.Title, Contacts.FirstName, D1.PosNo, D1.CustomerID, D1.CompanyName, Contacts.MiddleName, Contacts.LastName FROM (D1 INNER JOIN Contacts ON D1.CustomerID = Contacts.CustomerID) INNER JOIN CountryRep ON D1.CustomerID = CountryRep.CustomerID WHERE Contacts.PosNo = "& PosNo &" GROUP BY Contacts.PosNo, Contacts.CustomerID, Contacts.Title, Contacts.FirstName, D1.PosNo, D1.CustomerID, D1.CompanyName, Contacts.MiddleName, Contacts.LastName"

Borde inte detta stämma ? Jag får ut tex

SELECT Contacts.PosNo, Contacts.CustomerID, Contacts.Title, Contacts.FirstName, D1.PosNo, D1.CustomerID, D1.CompanyName, Contacts.MiddleName, Contacts.LastName FROM ((D1 INNER JOIN Contacts ON D1.CustomerID = Contacts.CustomerID) INNER JOIN CountryRep ON D1.CustomerID = CountryRep.CustomerID) WHERE Contacts.PosNo = 295 GROUP BY Contacts.PosNo, Contacts.CustomerID, Contacts.Title, Contacts.FirstName, D1.PosNo, D1.CustomerID, D1.CompanyName, Contacts.MiddleName, Contacts.LastName

Eller är det några paranteser som saknas

help !

------------------
Våga lek med dig själv

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

vad är problemet?

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>

LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg

Vad är problemet? Det är ju inget syntaktiskt fel i sql-satsen.

------------------
essentitia preter non sans multiplicandum

Får felmeddelandet, om att den inte hittar någon post. Men jag har kollat i access och där kan man titta att det visst finns en i contaact perfekt inskriven och relaterad till d1 tabellen samt i CountryRep.

Skit konstigt, får antingen är bof eof eller så finns det ingen relaterad post. Men det gör det visst det..

------------------
Våga lek med dig själv

emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg

CountryRep-tabellen är bara med för att hålla fast relationen, eller?

Skit konstigt

Har du något tips på hur jag ska göra det? :)

Emmision, mm får samma meddelande om jag tar bort den oxå

Prova att skita samtidigt som du står på händerna ;)

------------------
Våga lek med dig själv

[Redigerat av erka den 25 jul 2001]

Ehhhhh ? Nu idag när jag kom till jobbet provade jag att köra sidan igen. Det fungerade ????!!!

Varöfr bråkar alltid IIS med mig nu för tiden ? Så fruktansvärt märkligt att jag blir helt paff. Lixom ska man om ett script inte fungerar vänta en dag, sen fungerar det ?

Varför händer alltid detta mig ;)

ja ja så var det problemet ur världen

------------------
Våga lek med dig själv

129 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)