jimpaMedlem sedan jan. 2001361 inlägg Tusen tack för all hjälp :)
Har ett 2 frågor dock:
1, "Class XML" ska den koden alltså vara med i en global.asa fil?
2, Vad finns det för fördelar med att använda sig av XML-fil till skillnad ifrån att göra som jag beskrev i mitt inlägg ovan?
Mvh Jimpa
Att det ligger fristående. Känns som ett lite bättre lagringssätt också.
Och ska sen någon översätta det så är det enkelt att skicka iväg XML-filen.
jimpaMedlem sedan jan. 2001361 inlägg Ok,
Men hur ska jag placera och använda koden då? (helt ny på XML)
..Kom på att det måste ju även gå att manuelt kunna uppdatera och lagra nya värden i applicationerna, om ett nytt språk läggs till.
Släng in klassen och funktionen SetString i global.asa. Sen anropar du bara SetString i Application_OnLoad.
Vill du sen lägga till ett språk så redigerar du bara XML-filen. Eller kopierar t.ex. den svenska delen och skickar iväg till en översättare som översätter det, skickar tillbaka och sen pastear du in det i XML-filen. :)
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Kan man ha en xml-fil för språkval i VB också?
Eller finns det smartare sätt där?
Jo, det kan man väl. Kan väl vara ganska vettigt. :)
jimpaMedlem sedan jan. 2001361 inlägg
Vill du sen lägga till ett språk så redigerar du bara XML-filen. Eller kopierar t.ex. den svenska delen och skickar iväg till en översättare som översätter det, skickar tillbaka och sen pastear du in det i XML-filen.
Innebär inte det att det nya språket inte kommer att visas föräns servern startar om?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nja. Oftast körs Application_OnStart när man sparar om global.asa också.
Men du kan ju alltid ha en separat sida som du kör, som gör samma sak som application_onstart.
mvh