Jag bara undrar om du aldrig testar dig fram själv med det du gör utan bara kastar dig på forumet så fort det blir stopp. Jag ser att du har 3 frågor av 10 i listan. Bara en undran.
//Broskan
13 svar · 202 visningar · startad av Broskan
Jag bara undrar om du aldrig testar dig fram själv med det du gör utan bara kastar dig på forumet så fort det blir stopp. Jag ser att du har 3 frågor av 10 i listan. Bara en undran.
//Broskan
Det är ju det som är meningen med ett forum.
Visst kanske man ibland kan tycka att vissa frågar allt för simpla saker men alla frågor som är rätt postade och som är seriösa har ett existensberättigande oavsett vad du, jag eller någon annan tycker.
Det som ter sig lätt för dig kanske är nog så krångligt för någon annan.
PS. Epost är en lattjo pryl som funnits bra länge, du kanske skall ta och upptäcka detta smidiga verktyg till nästa gång? DS.
------------------
skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel
Håller med er båda egentligen.
Visst, man ska ju testa innan man frågar, men det finns ju en gemenskap på ett sådant här forum också (var tog alla mina vänner vägen?) som jag personligen tycker är roligare än själva frågorna.
Och som sagt, vissa begriper mer än andra, så enkelt är det bara.
------------------
Peter D
Vad bra det är att gå in på det här forumet.
Lukaspojken frågar om sådant man själv undrar lite över och sen svarar såna som PatrikB, emission, LarsG, @nders och andra gurus..
Man lär sig en del faktiskt.
... har Erik Juhlin skrivit. Jag gissar på att han inte är ensam.
Källa: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/005353.html
------------------
Peter D
Om man törs tilägga en sak i denna eminentatråd...
Jag som läser det mesta här, för att lära mig, uppskattar alla frågor och svar.
Men det som är trist är när någon själv kommit på svaret på sin fråga och meddelar i sin tråd att problemet är löst. -Men inte skriver lösningen.
(Om det nu kan vara något som andra kan ha nytta av vill säga.)
Det tycker jag är meningen med ett sådant här forum, man kommer med sina frågor - och delar med sig av sina svar.
En annan fundering, är det bara jag som undrar vad folk gör av sina problem, jag menar vad blir det av alla lösta problem, finns det ingen tråd där medlemmarna visar upp sina alster?
(Är iofs medveten om avdelningen "Kolla min hemsida" -men det är inte det jag är ute efter.)
Bara några små funderingar... :)
------------------
/solbulle
Men det som är trist är när någon själv kommit på svaret på sin fråga och meddelar i sin tråd att problemet är löst. -Men inte skriver lösningen.
Du tog orden ur munnen på mig!! (iaf huvudet)!
Kolla http://cgi.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/005227.html - jag trodde folk skulle följa efter detta, men icke sa nicke!
------------------
Peter D
Vi har ju alltid script-delen
En annan fundering, är det bara jag som undrar vad folk gör av sina problem, jag menar vad blir det av alla lösta problem, finns det ingen tråd där medlemmarna visar upp sina alster?
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
ytterligare ett helt onödigt inlägg i denna eminenta tråd:
Det finns inga dumma frågor.
Endast dumma svar.
cya,
PatrikB
------------------
*Det tar sig sa han som hade eld i håret*
Hello Broskan...såg inte att du hade skickat ett mess till mig förräns nu...
Klart jag försöker själv att lösa problemet. Ett sätt att testa är att använda sig av response.write på olika ställen i koden och av olika variabler för att se vart felet uppstår. Märker man att det är korrekt så blir det lite lurigare.
I slutet av förra veckan skrev jag en hel del frågor ganska generella sådana om prestanda, vilket jag tror många andra också var intresserade av.
Men sen finns det ju löjliga fel också man stöter på men det är inte konstigt om man sitter framför datorn så mycket som jag...man blir ju helt blind ibland...:)
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
En annan sak man kan använda sig också av vid felsökning eller frågor är sökfunktionen här. För ibland kan frågan vara redan besvarad.
------------------
Måste bara få komma med en liten instickare till denna tråd...
Lev och lär.
Lär av livet.
Lär du dig inget...
...ja, då är du förmodligen död.
Det är skönt med sådana som Lukaspojken som åtminstånde vet vad han ska fråga, och det i sin tur hjälper oss som inte riktigt vet vad vi borde fråga om.
Som min kloka mor sa:
Att våga fråga visar tydligt tecken på stor intelligens.
Så en "TERA SALUT" till ALLA som är frågvisa och håller det FANTASTISKA forum vid liv. Innan jag fann detta ställe var jag helt vilse i de dåliga (mindre besökta) forumträsket. Så skaparna av denna site ger jag gladeligen en respektfull honör till.
Thankz dudes! :e
------------------
There is no Tomorrow...
Ok, det är därför jag frågar så mycket...:)
Mmm, håller med...jag var väldigt vilsen jag också innan jag fann det här forumet. Skaparna har verkligen lyckats med att samla ihop ett skönt gäng här. Sen återigen tack för allt hjälp man fått med diverse kodproblem alla...:)
------------------
Tycker att Lukaspojkens inlägg är intressant och ibland har även jag nytta av svaren till hans frågor...
Undrar vad Broskans fråga här med ASP att göra... tycker tråden ska stängas!
------------------
http://www.hutters.net