LukaspojkenMedlem sedan maj 20011 318 inlägg
Jag har ju stött på problemet...too many clients...vid DB-kopplingen. Jag fick ett råd att uppgradera till MySQL men Brinkster stödjer inte det. Så jag får köra med min Access.
Men ska jag använda mig av flera databaser med olika tabeller för att minska risken för detta felet. Tex en databas för Forum, en för inloggning etc?
Hur ser det rent optimeringsmässigt ut också undrar jag självklart? :) (alltid bra att veta)
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg
Det låter inte som en alldeles underbar idé direkt.
Se till att du stänger allt ordentligt bara.
Att skapa en massa databaser för att "optimera" är kanske lite "out of line".
Emissons inlägg här brevid är helt klockrent *ville bara säga*
och passar nog in här.
* Har ingen aning men kanske brinkster har en spärr på antal besökare.
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
LukaspojkenMedlem sedan maj 20011 318 inlägg
Jag kör arrays så snabbare än så kan jag inte stänga databasen...men det kan nog ligga nåt i det du säger att Brinkster kan ha en spärr.
Ska i och för sig registrera min egen domän i augusti då blir det riktigt kul...:)
Ska nog inte dela upp databasen då...OLEDB-kopplingen fungerade heller inte riktigt stabilt på Brinkster...men men snart så...
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg
När webhotellen börjar kosta några slantar. Först då kan man räkna med att det funkar.
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.